مکمل‌های طبیعی مفید برای درمان بی‌خوابی

123

1400/9/30

08:12


اگر حتی برای یک بار هم که شده بی‌خوابی را تجربه کرده باشید حتما می‌دانید که این شرایط تا چه اندازه می‌تواند آزاردهنده باشد.

مکمل‌های طبیعی مفید برای درمان بی‌خوابی

به گزارش بهداشت نیوز، بی‌خوابی می‌تواند سلامتی روحی و جسمی شما را تحت تاثیر قرار دهد و فعالیت‌های روزانه را به شکلی جدی دچار تداخل کند.

برخی مکمل‌ها هستند که می‌توانند این شرایط را بهبود ببخشند. این مکمل‌ها عبارتند از:

مکمل ملاتونین (Melatonin)

ملاتونین هورمونی است که بطور طبیعی توسط غده اپی‌فیز (Pineal Gland) ترشح می‌شود و کنترل چرخه فیزیولوژیکی خواب و بیداری بدن را برعهده دارد. نور بر روی ترشح آن اثر می‌گذارد و بدن بطور طبیعی ملاتونین بیشتری را در شب آزاد می‌کند. به همین دلیل، نور داخل منزل مانند نور تلویزیون و گوشی‌های موبایل می‌تواند سبب اختلال خواب شود. مکمل ملاتونین می‌تواند سبب خواب آلودگی و کاهش دمای بدن شده و بدن را وارد مرحله خواب نماید.

منیزیم (Magnesium)

یکی از مواد معدنی حیاتی مورد نیاز بدن منیزیم است که سبب آرامش، خواب و سلامت ذهنی می‌شود. کمبود منیزیم می‌تواند سبب اضطراب، اختلال خواب، بی‌قراری و اختلال ریتم قلبی شود. نتایج مطالعات حاکی از آن است که منیزیم به خواب مفید، کافی و سریع کمک می‌کند.

تیانین (Theanine)

یک اسیدآمینه است که دارای خواص ضد اضطراب است. البته، تیانین خواص آرامش بخش ندارد اما از آنجایی که اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد می‌تواند موجب آرامش مغز قبل از خواب شده و به بهبود کیفیت خواب کمک کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو