طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی

کیک هندوانه یخچالی , طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی , کیک هندوانه یخچالی برای شب یلدا

کیک هندوانه یخچالی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای شب یلدا درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک هندوانه یخچالی
بیسکوییت پتی پور۴ بسته
شیر۴ لیوان
شکر۱۲ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق مربا خوری
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
آرد۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
خامه قنادی۵۰۰ گرم
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی

مرحله اول

برای تهیه کیک هندوانه یخچالی خوشمزه ابتدا درون یک قابلمه مناسب شیر، شکر، پودر کاکائو، آرد و نشاسته ذرت را اضافه می کنیم، سپس مدام مخلوط می کنیم تا نشاسته کاملا حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط مواد را روی حرارت به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ شود. زمانی که مخلوط مواد غلیظ شد آن را از روی حرارت بر می داریم و به آن وانیل و شکلات تخته ای را اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا شکلات ذوب شود.

مرحله سوم

در این مرحله کف قالب کمربندی را با نایلون فریزر می پوشانیم. در ادامه یک ردیف بیسکوییت پتی پور اطراف قالب کنار هم می چینیم. ردیف بعدی را ابتدا مقداری بیسکوییت ها را به سس شکلاتی آغشته می کنیم.

مرحله چهارم

حالا بیسکوییت آغشته شده به سس را به بیسکوییت اول می چسبانیم و به همین ترتیب بیسکوییت ها را تا وسط قالب می چینیم و باقی مانده سس را روی بیسکوییت ها می ریزیم. در ادامه قالب را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال بماند. پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج می کنیم و درون ظرف سرو منتقل می کنیم. در ادامه خامه قنادی را به مدت ۱۰ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا خامه را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و به یک قسمت از آن رنگ خوراکی سبز را اضافه می کنیم و با آن اطراف کیک را کاور می کنیم. در ادامه روی کیک را با خامه سفید رنگ به طور کامل کاور می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت مقداری از بریلو قرمز (آموزش درست کردن بریلو خانگی) روی خامه سفید می ریزیم و به اندازه ای که یک سانتی متر از خامه سفید باقی بماند کاور می کنیم، سپس با شکلات چیپسی اشکی تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.