بارش شدید در پلدختر تبدیل به سیل شد

منبع: برترین ها

81

1400/9/30

09:52


_بارش شدید باران در پلدختر سبب آبگرفتگی و مسدود شدن راه ارتباطی برخی محور‌های روستایی این شهرستان شد.

خبرگزاری تسنیم: بارش باران که از روز جمعه در شهرستان پلدختر شروع شده سبب خوشحالی مردم، کشاورزان و باغداران شده است ولی این بارندگی مشکلاتی را هم برای روستائیان ایجاد کرده به طوری که محور ارتباطی چولهول به آزادراه پل زال که راه ارتباطی 14 روستای منطقه میانکوه شرقی است به سبب شدت بارش‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و نبود پل،  مسدود سده و هیچ گونه ترددی در آن امکان پذیر نیست.

پل مونه بن لار در بخش معمولان نیز که در جریان سیل 98تخریب و به صورت موقت بازسازی شده بود بر اثر جاری شدن روان آبها و طغیان رودخانه‌های فصلی دوباره تخریب و راه ارتباطی روستای بن لار با 480 خانوار و 1400 نفر جمعیت قطع شد.

در شهر پلدختر هم چندین نقطه از جمله خیابان هفت تیر،کوی شهرداری و منطقه دردیا، جاده پلدختر به چم گردله برای ساعاتی آبگرفتگی اتفاق افتاد.

قطع راه ارتباطی 1400نفر در معمولان

سید حبیب الله موسوی بخشدار معمولان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر با اشاره به اینکه بر اثر شدت بارش‌ها پل ارتباطی روستای بن لار تخریب شده  اظهار داشت: بن لار با جمعیتی 480 خانواری 1400 نفر جمعیت دارد که به سبب تخریب پل روستا هیچ راه ارتباطی برای تردد اهالی وجود ندارد.

وی افزود: جاده افرینه به سمت آزادراه پل زال  معروف به جاده چولهول که راه ارتباطی روستاهای منطقه چولهول است به سبب شدت بارشها، طغیان رودخانه‌های فصلی و نبود پل مسدود شده و تا فروکش کردن سطح روان‌آبها فعلا هیچ ترددی برقرار نیست.

بخشدار معمولان با اشاره به اینکه جاده چولهول تنها مسیر جایگزین شهر معمولان است عنوان کرد: کلنگ احداث پل حاده چولهول شش ماه پیش با حضور مسئولان توسط بنیاد علوی به زمین زده شده ولی تاکنون احداث نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو