مهمترین نکات در ساخت غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی

منبع: فوت و فن

143

1400/9/30

10:02


امروزه که رقابت در اکثر صنایع و کسب و کارها زیاد است، می‌توان با حضوری موثر در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی کسب و کار خود را معرفی کرد، با ساخت غرفه ای شیک، زیبا و حرفه‌ای در نمایشگاه و البته همکاری با شرکت‌های خلاق که غرفه سازی ارزان انجام می‌دهند می توان بازاریابی تاثیرگذاری برای برندسازی انجام داد.

ساخت غرفه نمایشگاهی یکی از سریعترین اجراهای دکوراسیون با هدف تبلیغات و برند سازی است که مزایای بسیاری برای صاحبان کسب و کار دارد. در ادامه این مطلب به نکات مهم در طراحی غرفه نمایشگاهی و عوامل موثر در کم هزینه بودن غرفه سازی می پردازیم.

اهداف ساخت غرفه برای حضور در نمایشگاه

افراد زیادی برای خرید و آشنایی با محصولات و شرکت های جدید به نمایشگاه های داخلی یا بین المللی که سالانه برگزار می‌شوند، مراجعه می کنند. حضور کسب و کارها در این نمایشگاه‌ها یک فرصت استثنایی و بینظیر است تا در معرض دید بسیاری از افراد قرار بگیرند و برند خود را معرفی کنند. بدون شک یکی از مهمترین قسمت‌های هر نمایشگاهی، غرفه نمایشگاهی است که با توجه به نوع خدمات و محصولات برند شما طراحی می‌شود.

معمولا اکثر رقبای شما در چنین نمایشگاه‌هایی شرکت می کنند تا این فرصت را از دست ندهند، بزرگترین عاملی که باعث می‌شود شما از رقیبان خود پیشی بگیرید طراحی غرفه نمایشگاهی زیبا، مدرن است که به گونه ای طراحی شده باشد تا برند خود را در ذهن مخاطب ثبت کنید.

نکات مهم در غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی بر خلاف باور عموم دارای نکات فراوانی است که در ادامه با اصول غرفه سازی بیشتر آشنا خواهیم شد. مهمترین نکته ای که باید برای طراحی غرفه به آن توجه کرد این است که ساخت غرفه باید متناسب با فعالیت هر شرکت و محصولاتی که ارائه می‌دهد، باشد. فاکتورهای دیگری در غرفه سازی نمایشگاهی مهم است که شامل زیبایی، مقرون به صرفه بودن و اجرای سریع و آسان است.

ویژگی های یک غرفه نمایشگاه مناسب

  1. استفاده از رنگ مناسب که به اهداف شرکت نزدیک باشد.
  2. با خدمات و محصولات ارائه شده هماهگ باشد.
  3. دارای ایده ای نو و غیرتکراری در طراحی غرفه باشد.
  4. انتخاب مکان مناسب برای ساخت غرفه

مزیت غرفه سازی نمایشگاه چیست؟

بزرگترین مزیت ساخت غرفه نمایشگاهی این است که در کنار بازاریابی و تبلیغ محصولات و برند خود، فرصتی پیدا می کنید تا از نزدیک در یک فضای متمرکز محصولات رقبای خود را مشاهده کنید و وجه تمایز خدمات ارائه شده توسط آنها را با خدمات شرکت خودتان پیدا کنید و با کسب اطلاعات کافی و لازم از رقبا پیشی بگیرید و به اهداف خود نزدیکتر شوید.

جلب مشتری های جدید و تبدیل مخاطبین فعلی به مشتریان دائم یکی از اهداف مدیران است که با حضور در نمایشگاه و داشتن غرفه مناسب می توانند به این مهم دست پیدا کنند. طراح غرفه قبل از طراحی دکوراسیون غرفه باید با خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد، آشنا شود تا درک مناسبی از اهداف شرکت داشته باشد تا با جلوه خاصی که به غرفه شما می دهد، تبلیغات سایر رقبا را کمرنگ کند و انتخاب مخاطب در بدو ورود، غرفه شما باشد.

تعیین اندازه مناسب برای ساخت غرفه های نمایشگاهی

برای اینکه بدانید اندازه مناسب برای ساخت غرفه چقدر است، باید بدانید که اندازه غرفه به اعتبار شرکت شما نمی افزاید و کوچک بودن اندازه غرفه نیز از اعتبار شرکت نمی کاهد. بلکه برای تعیین اندازه مناسب باید تعداد کالاهایی که می خواهید برای نمایش بگذارید، نحوه ارائه خدمات کسب و کارتان و یا اینکه نیاز به فضایی برای مذاکره دارید یا خیر را مدنظر قرار دهید.

نحوه تقسیم بندی فضای غرفه می تواند با توجه به نوع فعالیت و اهداف تجارت شما متفاوت باشد که می تواند شامل تمام موارد زیر یا قسمت هایی از موارد زیر باشد.

فضاهای تشکیل دهنده فضای غرفه نمایشگاهی

  • فضای مذاکرات
  • فضای انبار
  • فضای آموزشی
  • فضای پذیرایی
  • فضای نمایش خدمات
  • فضای فروش محصولات
  • فضای معرفی و اطلاع رسانی

چگونگی ساخت غرفه نمایشگاهی ارزان

در غرفه سازی نباید به دنبال ارزان بودن گشت، زیرا حضور در نمایشگاه و ساخت غرفه قرار است یک سکوی پرتاب برای برند شما باشد، بهرحال این کار روی کیفیت نهایی غرفه شما تاثیر می گذارد، با این حال می توان غرفه نمایشگاه را با رعایت چند نکته و ترفند ارزان تر ساخت.

برای مثال با خرید متریال ارزانتر و سر زدن به بازارهای عمده فروشی می توانید مبلغ قابل توجهی را کاهش دهید و یا اگر زمان کافی برای نقاشی کردن دیوارهای غرفه نمایشگاهی خود دارید، می‌توانید این کار را بر عهده بگیرید و هزینه های این بخش را نیز کاهش دهید. یادتان باشد تمام این موارد را با مشورت با طراح غرفه نمایشگاهی خود انجام دهید تا لطمه ای به نتیجه نهایی وارد نشود.

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

قبل از شروع غرفه سازی لازم است تا از مدیریت نمایشگاه، مجوزهایی که نیاز است را کسب کنید و سپس یک مشاوره رایگان با توجه به نیازها و اهداف تجارت خود با شرکت طراحی دکوراسیون نمایشگاهی تنظیم کنید تا بهترین غرفه را با هدف جذب مشتری های جدید داشته باشید. بعد از کسب مجوزهای لازم، طراح دکوراسیون غرفه باید اجزاء مورد نیاز مثل سکوها، استندها و دیگر تجهیزات را تهیه نماید و سپس مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهد.

طراحی داخلی غرفه نمایشگاه

پس از انجام مراحل قبل باید دیوارهای غرفه را طراحی کنید، می توانید از تصویرهای سه بعدی که با کسب و کار شما هماهنگ باشد، استفاده کنید. مثلا اگر غرفه شما در زمینه مواد غذایی فعالیت می‌کند، می‌توانید از طرح‌های سه‌بعدی مواد غذایی برای تزیین دیوارهای غرفه استفاده کنید.

حتی می‌توانید برای پیروی از سبک های مینیمال از دیوارهای ساده با یک رنگ استفاده کنید، برای انجام این کار در ابتدا با طراح دکوراسیون غرفه نمایشگاهی خود مشورت کنید تا با توجه به اصول و روانشناسی رنگ‌ها، بهترین رنگ را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ هایی که انتخاب می کنید با بقیه غرفه هماهنگی لازم را داشته باشد.

نورپردازی در ساخت غرفه

در طراحی دکوراسیون هر مکانی بازی با نورها و استفاده از نورپردازی قوی یکی از راه‌های جذب مخاطب است که در غرفه سازی و طراحی دکوراسیون نمایشگاهی نیز می‌توانید غرفه خود را برق کشی کنید و با یک طراحی جذاب غرفه خود را نورپردازی کنید. باز هم باید به این نکته اشاره کرد که طراحی نور نیز باید با دیگر اجزای غرفه و طرح کلی غرفه هماهنگ باشد.

چگونه بهترین غرفه ساز تهران را پیدا کنیم؟

ساخت غرفه های نمایشگاهی امری تخصصی است که به مهارت بالایی نیاز دارد. استفاده از یک طراحی خلاقانه در ساخت غرفه مهمترین بخش در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی است، باید به دنبال یک گروه یا فرد متخصصی باشید که در کنار ایده پرداز بودن، باتجربه هم باشد و به هارمونی و روانشناسی رنگ ها نیز تسلط داشته باشد و اصول دکوراسیون های مدرن را نیز بداند.

در میان انواع شرکت های غرفه ساز تهران، گروه دکوراسیون ترنج که شرکتی پرسابقه و ماهر در زمینه دکوراسیون داخلی و ساخت انواع غرفه های نمایشگاهی است با استفاده از نیروی انسانی متخصص و ایده های خلاقانه و نو می توانند قبل از قرارداد به شما مشاوره رایگان دهند تا با توجه به شرایط شما با بهترین متریال و کمترین مبلغ شما را به اهداف خود برسانند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو