بهترین فیلم‌های جکی چان

بهترین فیلم‌های جکی چان


منبع: فوت و فن

252

1400/9/30

10:02


در صنعت سینما و سرگرمی، تنها تعداد انگشت‌شماری هستند که هیچ کس از آنها متنفر نیست و در میان مخاطبان بسیار دوست‌داشتنی هستند. از جمله این افراد نیز می‌توان به اشخاصی همچون تام هنکس، پاول راد و دوئین جانسون اشاره کرد اما جکی چان در بین مخاطبان همانند یک افسانه است.

جکی چان میراثی بسیار ماندگار از خود به جای گذاشته است. از نقطه نظر طرفداران جکی چان، او فناناپذیر و جاودانه است. در زیر، لیستی از بهترین فیلم‌های این بازیگر محبوب و سرشناس که فیلم‌های بسیاری بازی کرده، قرار دارد. تمامی فیلم‌های زیر عالی و خارق‌العاده هستند و رتبه‌بندی آنها تنها برای راحتی شما در دیدن آثار جکی چان است.

۱۰-فیلم The Karate Kid (پسر کاراته‌کار) – ۲۰۱۰

یک پسر نوجوان در خانه جدیدش در کشور چین احساس غربت و ناراحتی می‌کند تا اینکه با مردی دلسوز و قدرتمند آشنا می‌شود که قبول می‌کند تا او را به یک استاد هنرهای رزمی تبدیل کند و مربی او باشد. این پسر نوجوان به سرعت این چالش را می‌پذیرد و وارد مسابقات کاراته نیز می‌شود.

دیدن نقش‌آفرینی جکی چان در این نقش بسیار جالب توجه است چراکه او قبلا چنین نقش‌هایی بازی نکرده و حضور او در نقش یک استاد رزمی‌کار متمرکز بسیار جذاب و دیدنی است. در این فیلم، او آن جکی چان خنده‌دار فیلم‌های قبلی نیست، هرچند نقش‌آفرینی جدی او سبب می‌شود تا حرکات رزمی‌اش تاثیرگذاری بهتری داشته باشد.

 

۹- فیلم Shanghai Knights (شوالیه‌های شانگهای) – ۲۰۰۳

کنار هم قرار دادن جکی چان با یک بازیگر کمدی سبب می‌شود تا او جنبه‌های اکشنی که به فیلم اضافه می‌کند، کامل‌تر شوند. از همین رو، نقش‌آفرینی اوون ویلسون در کنار جکی چان در فیلم شوالیه‌های شانگهای بسیار دلنشین و خارق‌العاده است. در این فیلم، کاراکترهای اصلی فیلم به انگلستان ویکتوریایی سفر می‌کنند و در آنجا، با شیطنت و توطئه‌های مختلفی بر سر راه خود روبه‌رو می‌شوند چراکه به دنبال آن هستند تا جلوی ترور ملکه را بگیرند.

کمدی موجود در فیلم شوالیه‌های شانگهای نسبت به آنچه که قبلا طرفداران از فیلم‌های جکی چان دیده‌اند، اندکی بزرگسالانه و بالغ‌تر است اما این تنها جنبه تازه‌ای از جکی چان را به شما نشان می‌دهد و شما به راحتی می‌توانید از این فیلم لذت ببرید. فیلم، بهترین بهره را از محیط و موقعیت خود می‌برد و یک تجربه سینمایی جالب را ارائه می‌دهد.

 

۸- فیلم Rob-B-Hood (راب-بی-هود) – ۲۰۰۶

سه نفر اقدام به دزدیدن یک بچه می‌کنند اما رهبر این سه نفر دستگیر می‌شود و همین باعث می‌شود تا دو نفر دیگر مسئولیت مراقبت از بچه را برعهده بگیرند. در نهایت، این دو رابطه خوبی با این بچه برقرار می‌کنند و تصمیم می‌گیرند تا از او مراقبت نمایند.

جکی چان در این فیلم، نقش یک ضدقهرمان را به تصویر می‌کشد که با نقش‌آفرینی‌های قبلی او کاملا متفاوت است. با اینکه او در این فیلم همانند همیشه خنده‌دار و سرگرم‌کننده است اما شما بلافاصله کاراکتر او را دوست نخواهید داشت و اندکی زمان خواهد برد تا با این کاراکتر اخت پیدا کنید. همین باعث می‌شود تا فضای لازم برای توسعه کاراکتر به وجود بیاید و تلاش‌های این دو برای مراقبت از بچه صحنه‌های فوق‌العاده خنده‌داری ایجاد می‌نماید.

 

۷- مجموعه فیلم Rush Hour (ساعت شلوغی) – ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷

فیلم‌های کمدی اکشن همیشه سرگرم‌کننده و خنده‌دار هستند. زوج بازیگری فناناپذیر و تکرارنشدنی جکی چان و کریس تاکر سبب خنده نسل‌ها و آدم‌های بسیاری شده‌اند و بسیاری همچنان در انتظار ساخت فیلم چهارم این مجموعه هستند.

در این مجموعه فیلم، جکی چان به حد اعلایی در بازیگری خود دست پیدا می‌کند. او مهارت‌های کمدی خودش را به رخ می‌کشد، در صحنه‌های اکشن همیشه حاضر است و حتی شاهد سکانس‌هایی احساسی از او هستیم. مجموعه فیلم‌های ساعت شلوغی در کارنامه بازیگری جکی چان کاملا برجسته است.

 

۶- فیلم The Forbidden Kingdom (پادشاهی ممنوعه) – ۲۰۰۸

یک پسر جوان آمریکایی به خاطر داشتن وسیله‌ای جادویی به چین باستان منتقل می‌شود و در آنجا با گروهی همراه می‌شود تا صاحب این وسیله را پیدا کند. در فیلم پادشاهی ممنوعه، جکی چان نقش یک مربی هنرهای رزمی را بازی می‌کند البته با این تفاوت که او همیشه سرمست و ناهوشیار است.

با این حال، جذبه اصلی مربوط به مبارزه و رویارویی جت لی با جکی چان در این فیلم است. صحنه‌های مبارزه بین این دو واقعا شگفت‌انگیز هستند و تماشای این دو بازیگر افسانه‌ای در حال به رخ کشیدن توانایی‌هایشان بسیار لذت‌بخش است. علاوه بر این، عناصر فانتزی و سرگرم‌کننده دیگری در فیلم هست که باعث می‌گردد تا شما حتما این فیلم را تماشا کنید.

 

۵- فیلم Who Am I (من کی هستم؟) – ۱۹۹۸

در فیلم من کی هستم، جکی چان نقش شخصیتی را ایفا می‌کند که هم نام خودش است. این کاراکتر در جنگل‌های آفریقا گم می‌شود و اصلا نمی‌داند کیست و نامش چیست. داستان فیلم در مورد تلاش‌های این کاراکتر برای پیدا کردن هویت واقعی‌اش است. فیلم از آنجا که شخصیت اصلی آن دچار فراموشی شده، بسیار دیدنی و شگفت‌انگیز است. نقش‌آفرینی جکی چان در این نقش واقع سرگرم‌کننده و جذاب است.

 

۴- فیلم The Foreigner (بیگانه) – ۲۰۱۷

یک اتفاق سبب می‌شود تا دختر یک مرد به ظاهر معمولی چینی کشته شود. در ادامه، او به دنبال آن است تا هر طور که شده، از مسئولین این اتفاق انتقام بگیرد و به کابوسی برای آنها تبدیل می‌شود. دولت از توانایی‌های این مرد شگفت‌زده می‌شود و ظاهرا به زودی انتقامی به سبک پارتیزانی اجرا خواهد شد.

جکی چان در فیلم‌های اکشن بسیاری حضور داشته که شمار آنها نیز بسیار زیاد است، با این وجود، فیلم بیگانه یک چرخش تازه برای جکی چان بود تا در چنین فیلم خارق‌العاده‌ای حضور پیدا کند. در این فیلم، جکی چان نقش یک پدر غمگین و ناراحت را ایفا می‌کند که به دنبال گرفتن انتقام است.

 

۳- فیلم Snake In The Eagle’s Shadow (مار در سایه عقاب) – ۱۹۷۸

گاهی اوقات، لازم است که همه چیزهای مربوط به داستان و موضوع فیلم را فراموش کرد و به راحتی از صحنه‌های مبارزه و دعوا لذت برد. فیلم مار در سایه عقاب نیز از آن دسته فیلم‌هایی است که همین حالت را برای آن باید در پیش گرفت. داستان و موضوع فیلم چندان مهم نیست اما سبب می‌شود تا صحنه‌های مبارزه فیلم بسیار جالب‌توجه‌تر باشند.

این فیلم بیشتر یک بینش ظریف از درون هنر کونگ فو است و جکی چان را در ابتدای جوانی‌اش به تصویر می‌کشد. به راحتی می‌توان فیلم مار در سایه عقاب را برای چندین بار مشاهده کرد و از هنرهای رزمی و مهارت‌های جکی چان در این فیلم لذت برد.

 

۲- فیلم Rumble In The Bronx (جنجال در شهر) – ۱۹۹۵

یک پلیس هنک کنگی به نیویورک سفر می‌کند و از این موضوع ناآگاه است که حضور او یک سری اتفاقات بزرگتر را شروع می‌کند. جنجال در شهر، فیلمی است که سبب به شهرت رسیدن جکی چان در سرتاسر جهان شد. با دیدن این فیلم به راحتی می‌توان متوجه شد که سبک خاص بازی و فیلم‌های جکی چان از کجا آغاز شده است.

علاوه بر اینکه، فیلم پر از صحنه‌های اکشن و مبارزه است، جکی چان در فیلم نقش یک کاراکتر اصلی سرگرم‌کننده و بامعنی را بازی می‌کند. می‌توان گفت که فیلم جنجال در شهر، آغازی برای موفقیت و شهرت جکی چان در سرتاسر جهان بوده است.

 

۱- فیلم Drunken Master (استاد مست) – ۱۹۷۸

به نحوی می‌توان گفت که فیلم استاد مست به طریقه خودش، شروع‌کننده ژانر اکشن-کمدی بوده است. در فیلم استاد مست، هنرهای رزمی به خوبی به تصویر کشیده شدند. در همین برهه زمانی، فیلم دیگری نیز از جکی چان با همین سبک و سیاق منتشر شد اما به دلیل سبک مبارزه متفاوت جکی چان در این فیلم، فیلم استاد مست موفق شد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

فیلم استاد مست، داستان و موضوع پیچیده و درهمی ندارد و شما به راحتی می‌توانید از خنده‌دار و شادی‌بخش بودن آن لذت ببرید. علاوه بر این، مهارت و جذابیت شخصیت اصلی داستان نیز شما را بیشتر جذب فیلم می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو