تامین کسری بودجه از جیب ملت به اسم مالیات

منبع: برترین ها

77

1400/9/30

10:06


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این لایحه ما شاهد هستیم که حدود ۳۵ درصد از آن را مالیات تشکیل می‌دهد.

دیده‌بان ایران: مهرداد گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، درباره لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: امیدوار هستیم که بودجه سال آینده بتواند به شرایط اضطراری کشور کمک کند تا یک شرایط با ثبات تری در اقتصاد داشته باشیم.

وی ادامه داد: به نظر بنده با توجه به شرایط کنونی کشور این لایحه بودجه واقع گرایانه نوشته شده است یعنی در این لایحه ما شاهد هستیم که حدود ۳۵ درصد از آن را مالیات تشکیل می دهد.

گودرزوند چگینی اضافه کرد: سهم این ۳۵ درصد از مالیات برای کسانی است که فرار مالیاتی دارند که این اقدام یک اقدام شایسته از جانب دولت است زیرا با توجه به شرایط اقتصادی کشور برخی از کسب و کارها از نظر مالی با مشکل رو به رو هستند؛ از این جهت دولت برای تامین هزینه های خود در لایحه بودجه برنامه ای به صورت دقیق دیده که از کسب و کارهایی که فرار مالیاتی دارند این منابع را تأمین کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از دیگر نکات مثبت لایحه بودجه دولت این است که سهم بودجه پژوهشی کشور از نیم درصد به یک درصد ارتقا یافته است.

گودرزوند چگینی تصریح کرد: یکی دیگر از نگاه‌های واقع‌بینانه دولت در لایحه بودجه، فروش نفت در سال آینده است؛ زیرا در لوایح گذشته رقم فروش نفت در بودجه ها واقعی دیده نمی‌شد، اما در این لایحه شاهد هستیم که دولت رقم فروش نفت را به صورت واقع بینانه دیده است.

وی افزود: به نظر بنده مهمترین تفاوت لایحه ۱۴۰۱ با لایحه بودجه ۱۴۰۰ این است که دولت به صورت واقع بینانه به موضوعات نگاه کرده است و از پیش بینی ها و احتمالات دوری کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی لایحه بودجه موفق، به ثمر می‌رسد که در مرحله اجرا نیز همانطور هم موفق باشد؛ زیرا ما شاهد بودیم که لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کاغذ هم موفق بود اما در مرحله اجرا نتوانست آن موفقیتی که در کاغذ نوشته بود به دست بیاورد از این رو  شاهد بودیم که دولت قبل تمام منابعی که برای طول سال دیده بود را در شش ماهه اول مصرف کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو