سویه ای که زنگ خطر را در کشور دوباره به صدا درآورد

85

1400/9/30

10:25


متخصص طب اورژانس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با شناسایی سویه جدید ویروس کرونا یعنی امیکرون در کشور، زنگ خطر دوباره به صدا در آمد.

سویه ای که زنگ خطر را در کشور دوباره به صدا درآورد

به گزارش بهداشت نیوز، جعفر قبادی اظهار کرد: هر چند این سویه به نظر کم خطرتر از سویه دلتا گزارش شده ولی قدرت انتقال و بیماری‌زایی آن بالا گزارش شده است.
وی با بیان اینکه با افزایش تعداد بیماران مبتلا مجدد شاهد افزایش بارکاری و مراجعات و موارد بستری خواهیم بود، تشریح کرد: در این حالت سیستم درمانی کشور روزهای سختی را مجددا پشت سر خواهد گذاشت.
متخصص طب اورژانس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: علایم این سویه تفاوت چندانی با سویه‌های قبلی ندارد و به طور قطع نمی‌توان از روی علایم آن‌ها را از هم افتراق داد.
قبادی ادامه داد: آنچه بیشتر در این چند روز شاهد بوده ایم علایم شبیه سرماخوردگی به همراه علایم گوارشی نظیر اسهال و درد شکم و استفراغ هم همراهی با این سویه داشته‌اند.
متخصص طب اورژانس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تشریح کرد: رعایت شرایط قرنطینه، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات به‌مانند سویه‌های قبل موثرترین روش پیشگیری از این نوع ویروس کرونا است.
قبادی اظهار کرد: تزریق واکسن که خوشبختانه به وفور در دسترس است و اکثریت جامعه نوبت اول و دوم آن را دریافت کرده‌اند کمک شایانی به کاهش مرگ و میر خواهد کرد و تزریق دوز بوستر(دوز سوم) برای تمامی افراد واجد شرایط که توسط سیستم بهداشتی کشور اعلام شده، کمک شایانی به عبور از این بحران پیش‌رو خواهد کرد.
منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو