پورشه ۹۱۱ GT3 RS : قدرتمند‌ترین ۹۱۱ بدون توربو تا به امروز!

منبع: فوت و فن

101

1400/9/30

10:28


شرکت پورشه به لطف چند تصویر غیر رسمی، در تلاش برای مخفی نگه داشتن مدل ۲۰۱۹ GT3 RS بوده است اما اکنون جزئیات این خودرو به طور رسمی اعلام شد. همانطور که انتظار می‌رفت مدل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 RS قدرتمند‌ترین مدل غیر توربو و البته مناسب‌ترین ۹۱۱ برای مسابقه است. بعلاوه احتمال می‌رود که این خودرو، پایانی برای نسل کنونی ۹۹۱ پیش از رسیدن مدل ۹۹۲ جدید در سال آینده باشد و می‌تواند به آخرین ۹۱۱ GT3 غیر توربو نیز بدل شود. البته باید گفت که آخرین ۹۱۱ GT3 بدون توربو، بهتر از این نمی‌توانست باشد.

چرا که این خودرو در مقایسه با مدل GT3 دارای ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر است.

در مجموع موتور ۴ لیتری شش سیلندر فلت این سوپر اسپورت قدرتی معادل ۵۲۰ اسب بخار تولید می‌کند و دور موتور آن تا ۹۰۰۰ دور در دقیقه افزایش می‌یابد. این خودرو که از یک سیستم انتقال قدرت PDK هفت سرعت با درجه بندی خاص بهره می‌برد، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به ۳٫۲ ثانیه نیاز خواهد داشت. سرعت اوج این خودرو نیز به ۱۹۳ مایل در ساعت می‌رسد. از آنجاییکه به عقیده پورشه تنظیمات خودکار برای دنبال کردن تعداد دور‌های پیست مناسب‌تر است متاسفانه در این خودرو خبری از آپشن دنده دستی نیست. مدل GT3 RS جدید همچنین از ترفند‌های آیرودینامیک مانند بال پشتی صلب سبک مسابقه‌ای برای کاهش وزن اضافه بهره‌مند شده است. با این حال این خودرو ساز هنوز جزئیات میزان وزن کاهش یافته در این خودرو را منتشر نکرده است. در داخل، ظاهر مسابقه‌ای با صندلی‌های دلو شکل از جنس فیبر کربن، پنل‌های در سبک وزن، جذب صدای کاهش یافته، و یک دریچه پشتی سبک وزن جدید ادامه می‌یابد.

به گفته این شرکت “ استفاده از تکنولوژی استفاده شده در ورزش خودرو‌های موتوری، از ارائه پویایی سواری استثنایی توسط شاسی اطمینان حاصل می‌کند”. استفاده از مفاصل گرد در تمامی بازو‌ها “دقت حتی بیشتری نسبت به بستر elastokinematic مرسوم فراهم می‌آورد” در حالیکه بکار بردن چرخ‌‌های سبک وزن ۲۰ اینچی همراه با تایر‌های اسپورت ۳۵/۲۶۵ بتازگی توسعه یافته در محور جلو، باعث بهبود چابکی و هدایت خودرو خواهد شد. نیروی کششی نیز به لطف استفاده از چرخ‌های ۲۱ اینچی همراه با تایر‌های ۳۰/۳۲۵ در محور عقب افزایش یافته است. برای کسانی که خواهان یک ۹۱۱ GT3 RS آماده مسابقه هستند کمپانی پورشه پکیج Clubsport را بدون هیچگونه هزینه اضافه ارائه می‌دهد که با انتخاب آن امکاناتی از جمله یک میله واژگونی، یک کپسول آتشنشانی دستی، آماده سازی برای سوییچ قطع ارتباط باطری، و یک کمربند شش وجهی به GT3 RS شما افزوده خواهد شد.

از سوی دیگر پکیج آپشنی Weissach علاوه بر آپشن چرخ‌های منیزیمی، اجزاء کربنی اضافه‌ای را به شاسی، فضای داخلی و خارجی اضافه می‌کند. با نصب این پکیج، این ۹۱۱ با تنها ۱۴۳۰ کیلوگرم وزن در سبک‌ترین تنظیمات خود در مقایسه با همتایان خود برتری چشمگیری پیدا می‌کند. به گفته کمپانی پورشه مدل ۹۱۱ GT3 RS هم اکنون برای سفارش موجود است و فروش آن در آلمان از ماه آوریل پیش رو آغاز خواهد گشت. قیمت این سوپر اسپورت از ۱۹۵٫۱۳۷ یورو معادل ۲۴۰٫۶۵۸ دلار آغاز می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو