رمز ارز چیست؟ چگونه می توان رمز ارز خرید؟ چگونه امنیت رمز ارزهای خود را تامین کنیم؟

منبع: فوت و فن

88

1400/9/30

11:00


رمز ارز چیست؟ چگونه می توان رمز ارز خرید؟ چگونه امنیت رمز ارزهای خود را تامین کنیم؟

اولین بار در سال ۲۰۰۸ کلمه ارزهای دیجیتال مطرح شدند در سال ۲۰۰۹ نیز اولین ارزهای دیجیتال استخراج و در اختیار عموم قرار گرفتند و کمتر کسی توقع داشت ارزهای دیجیتال با این سرعت در بین مردم طرفدار پیدا کند و مردم تمایل به خرید ارزهای دیجیتال که قابل لمس و رویت نیستند و حالت فیزیکی ندارند پیدا کنند. رمز ارزها آنچنان رشد کردند که الان به با ارزش ترین ارز ها در دنیا تبدیل شدند. در حال حاضر همه به دنبال خرید و فروش و سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال هستند زیرا آینده را متعلق به ارزهای دیجیتال می دانند. در ادامه مقاله شما را با دیجیتال و کاربردهای آن چگونگی تامین امنیت ارزهای دیجیتال آشنا خواهیم کرد.

رمز ارز چیست و چه کاربردی دارد؟

ارزهای دیجیتال پولهای مجازی هستند که از طریق علم و فناوری و پایه اعداد باینری صفر و یک (۰ ،۱) طراحی و استخراج می شوند. همانطور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم این پولهای مجازی حالت فیزیکی ندارند یعنی قابل لمس، دیدن و نگهداری به صورت فیزیکی و یا نگهداری در بانک ها نیستند. خرید و فروش این ارزهای دیجیتال نیز به صورت دیجیتال و مجازی صورت میگیرد و اگر قصد خریدن ارزهای دیجیتال را دارید باید از یک پلتفرم و سایت معتبر و یا یک صرافی مجازی معتبر مانند صرافی کوینکس اقدام به خرید و یا فروش و یا تعویض ارز دیجیتال خود با ارزهای رایج دیگر شوید.در ایران صرافی ها خودشان و به صورت مستقیم ارزهای دیجیتال را می فروشند و یا می خرند و شما با اشخاص حقیقی در ارتباط نیستید و صرافی ها ارزهای دیجیتالی را که می فروشند گران تر از ارزهای دیجیتالی است که می خرند و از این راه درآمد کسب می کنند ولی در صرافی های خارج از کشور افراد میتوانند با یکدیگر اما به واسطه صرافی خرید و فروش انجام دهند و صرافی نیز درصدی از این خرید و فروش را برای خود در نظر میگیرد.

جهت ثبت نام در سایت صرافی کوینکس کلیک کنید.

چگونه امنیت رمز ارزهای خود را تامین کنیم؟

ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هستند یعنی خرید و فروش و یا قیمت آن ها توسط کشور و یا دولتی کنترل و مدیریت نمی شود بلکه هر فرد یک بانک شخصی است که دارایی‌های خود را مدیریت و کنترل می کند و همین امر باعث می شود تا راههای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال نیز به عمده خود فرد باشد و در خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال بسیار دقت کند زیرا اگر به اشتباه رمز ارزی را بخرد یا بفروشد و یا اطلاعات ارز دیجیتال خود را در اختیار کسی بگذارد و یا نتواند امنیت آنها را تامین کند احتمال دارد تمام رمز های خود را برای همیشه از دست بدهد زیرا انتقال رمز ارزها و یا دزدیده شدن آنها توسط هکرها صورت می گیرد و پیگیری و شکایت نیز سخت خواهد بود.

استفاده از کیف پول ارزهای دیجیتال

یکی از راه های تامین امنیت ارزهای دیجیتال استفاده از کیف پول های امن می باشد.شما می توانید با استفاده از کیف پول ارزهای دیجیتال اطلاعات محرمانه مربوط به ارز دیجیتال و کلیدهای خصوصی خود را نگهداری کنید.یکی دیگر از ویژگی کیف پول هایی امن این است که بتوانید بر روی موبایل و یا کامپیوتر شخصی نیز نصب و استفاده کنید.به دلیل تازه بودن این رمز ارزها و کیف پول ارز افراد خیلی با کار کردن و نگهداری ارزهای خود آشنایی ندارند به همین دلیل باید با توجه به ارز دیجیتال خود یک کیف پول مناسب و امن را انتخاب کنید و کار کردن با این کیف پول را نیز یاد بگیرید.

استفاده از کامپیوتر و موبایل شخصی

برای متصل شدن به کیف پول خود از کامپیوترهای شخصی و یا موبایل خود و از طریق اینترنت امن استفاده کنید زیرا استفاده از وای فای های متفرقه برای اتصال به کیف پول ارزهای دیجیتال می‌تواند به هکرها این امکان را بدهد که به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند و با استفاده از این اطلاعات رمز های شما را جابجا کنند. اگر از کامپیوتر شخصی و موبایل برای اتصال به کیف پول خود استفاده می کنید باید دقت داشته باشید که از نصب کردن برنامه های متفرقه و غیر معتبر بپرهیزید و همچنین بر روی کامپیوتر شخصی خود یک آنتی ویروس داشته باشید زیرا ویروس ها و بدافزارها می‌توانند به کیف پول شما آسیب برساند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو