این دز واکسن 80 درصد از ابتلا به امیکرون جلوگیری می کند

101

1400/9/30

12:31


معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا بر پیشگیری از ابتلا به امیکرون تاثیر 80 درصدی خواهد داشت.

این دز واکسن 80 درصد از ابتلا به امیکرون جلوگیری می کند

به گزارش بهداشت نیوز، کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره سویه جدید بیماری امیکرون گفت: سویه امیکرون دغدغه جدید مردم است که در بیماری زایی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

او افزود: اینکه سویه امیکرون تا چه میزان باعث شدت بیماری یا مرگ و میر خواهد شد هنوز ناشناخته است و اطلاعات کاملی در این زمینه وجود ندارد؛ چرا که دو الی سه هفته بیشتر نیست که درگیر آن شده ایم و ایران به عنوان نودمین کشور ابتلا به این ویروس را قطعی اعلام کرده است.

حیدری تصریح کرد: با توجه به اینکه سرایت و سرعت امیکرون نسبت به کرونا بیشتر است؛ بنابراین باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشیم و همانند گذشته شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و گفتنی است که امیکرون از طریق تجمعات خانوادگی و محیط کار منتقل می‌شود و مبتلایان قبلی به این سویه هم شاید به همین صورت درگیر شده باشند، البته این موضوع هنوز قطعی نشده است و نتایج آن طی روز‌های آینده مشخص خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بهترین و ساده‌ترین کار برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون حفظ تهویه مناسب و استفاده از ماسک است؛ مهم‌ترین مسئله در این زمینه که مسئولان وزارت بهداشت هم تاکید دارند این است که دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنیم تا بتوانیم ایمنی بیشتری داشته باشیم.

حیدری بیان کرد: چند روز بعد از تزریق دز دوم واکسن کرونا سطح ایمنی جمعی کاهش می‌یابد؛ بنابراین باید حتما دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنیم. تجربه در کشور‌های دیگر نشان داده است؛ با وجود روند خوب واکسیناسیون در کشور‌های اروپایی و آمریکا، اما همچنان آن‌ها درگیر موج ششم کرونا شده اند و از همین رو افراد بالای ۱۸ سال و کسانی که ۳ ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته باید برای دریافت دز سوم واکسن کرونا به مراکز درمانی وزارت بهداشت مراجعه کنند.

او افزود: برای ارسال پیامک دز سوم واکسن کرونا به هم وطنان تاکید زیادی از سوی مسئولان وزارت بهداشت شده است تا با اطلاع رسانی محلی مردم را تشویق به دریافت واکسن کرونا کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره تزریق نوع سوم واکسن کرونا گفت: شاید همه نوع واکسنی در تمام مراکز درمانی نباشد؛ بنابراین بهترین واکسن را به هم وطنان تقدیم خواهیم کرد و بحث وفور و دسترسی آن هم وظیفه ما است، اما تاثیر دز سوم واکسن ۸۰ درصد از ابتلا به سویه امیکرون پیشگیری خواهد کرد و این موضوع دستاورد خوبی برای افراد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو