طرز تهیه چند پیش غذای ساده و سریع که باید بلد باشید!

طرز تهیه چند پیش غذای ساده و سریع که باید بلد باشید!


307

1400/9/30

12:39


طرز تهیه ی جوجه چینی

ما معمولاً پیش‌غذا را به عنوان وعده‌ای کوچک و سبک می‌شناسیم که حداقل نیم ساعت پیش از وعده اصلی سرو شده و شما را تا آماده شدن غذای اصلی سیر نگه می‌دارد! از پیش غذا به مقدار کم سرو می‌شود و قرار نیست که با خوردن پیش غذا تمام حجم معده را پر کرد. پیش غذاها چند ویژگی جالب دارند، وعده‌هایی سبک هستند، در مقدار کم سرو می‌شوند، به همراه پیش غذا نوشیدنی سرو نمی‌شود، طعم خوراکی‌هایی که به عنوان پیش غذا انتخاب می‌شود بسیار قوی است، در واقع طعم پیش غذا با شوری یا ادویه‌های فراوان اشتهای شما را برای خوردن غذای اصلی زیاد می‌کند و اما مهم‌ترین ویژگی پیش غذا سریع آماده شدن آن است.

برای مثال در رستوران یا فست فودی‌ها سیب‌زمینی سرخ‌شده را به عنوان محبوب‌ترین پیش غذا می‌شناسند؛ این خوراکی در حجم کم و به نسبت غذای اصلی سبک است، سریع آماده می‌شود و طعم شوری آن اشتهای شما را برای خوردن غذای اصلی بیشتر می‌کند. پس متوجه شدید که در ادامه این مقاله با دستورغذاهای کامل و مقوی روبرو نیستیم بلکه موارد زیر دستورهایی ساده، اما خوشمزه به عنوان یک وعده جزئی برای پیش غذا یا میان وعده هستند.

جوجه از نوع چینی یک پیش غذای منحصربه‌فرد

جوجه چینی یکی از خوراکی‌های بسیار ساده اما خوشمزه ایست که می‌توان به عنوان پیش غذا سرو کرد. دستور تهیه ساده‌ای دارد و پخت آن نیازمند دقت یا مهارت خاصی نیست اما در هر صورت نتیجه‌ی کار ظاهری حرفه‌ای و طعمی به یاد ماندنی دارد. پیش از شروع باید توضیح دهیم که برای پخت این پیش غذا می‌توانید از فیله مرغ یا از سینه مرغ بدون استخوان استفاده کنید اما توجه داشته باشید چنانچه از سینه مرغ استفاده می‌کنید باید آن را در جهت طولی به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید.

مواد لازم

  •         فیله مرغ ۵۰۰ گرم
  •         پیاز متوسط ۲ عدد
  •         سیر ۱ حبه
  •         آب‌لیمو ۲ قاشق غذاخوری
  •         نمک، زعفران، ادویه دلخواه به میزان لازم

اگر پیش از این تصاویر جوجه چینی را دیده باشید حتماً متوجه آن لایه ترد و طلایی اطراف جوجه شده‌اید، این لایه نتیجه آغشته شدن فیله مرغ به ماده‌ای غلیظ و کرم مانند به نام خمیر بنیه است که در ادامه مواد لازم برای تهیه آن را برایتان می‌نویسیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر بنیه

  •         تخم‌مرغ ۲ عدد
  •         دلستر ساده ۱ لیوان
  •         شیر نصف لیوان
  •         بکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
  •         خمیرمایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
  •         نمک و فلفل به میزان لازم
  •         آرد ۱ لیوان

طرز تهیه

  1.     ابتدا گوشت مرغ را مزه دار کنید. برای این کار پیازها را خلالی برش زده، سیر را رنده کنید. حالا پیاز، سیر، ادویه‌ها، زعفران و آب‌لیمو را درون ظرفی بریزید و مخلوط کنید. سپس مرغ‌ها را داخل این مواد زیرورو کنید تا مزه دار شوند. گوشت مرغ باید حداقل برای نیم ساعت داخل این مواد و درون یخچال استراحت کند.
  2.     برای تهیه خمیر بنیه شیر را گرم کنید. حرارت شیر باید به اندازه‌ای باشد که اگر انگشت کوچک دستتان را داخل آن فرو ببرید گرمای شیر احساس شود اما دستتان نسوزد، در این دما خمیرمایه را به شیر اضافه کنید.
  3.     دلستر، تخم‌مرغ، بکینگ پودر، ادویه‌ها و آرد را با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را به شیر و خمیرمایه اضافه کنید. اگر خمیر بنیه شما غلظت کافی را نداشت، مقداری دیگر آرد به آن اضافه کنید.
  4.     خمیر بنیه را حداقل برای ۴۰ دقیقه داخل یخچال استراحت دهید سپس از آن برای پخت جوجه چینی استفاده کنید.
  5.     برای پخت داخل یک ظرف گود روغن بریزید به شکلی که وقتی فیله‌ها را داخل ظرف قرار می‌دهید روغن روی آن را بپوشاند.
  6.     مرغ‌ها را یکی یکی درون خمیر بنیه قرار دهید تا به خوبی به خمیر آغشته شود. سپس آن‌ها را درون روغن داغ اما بر روی حرارت ملایم سرخ کنید. بهتر است جوجه چینی‌ها را پس از سرخ شدن روی دستمال جاذب روغن یا روی کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافی را پس دهد. جوجه چینی شما آماده سرو است.

قارچ سوخاری پیش غذای سالم و خوشمزه

همان‌طور که میدانید سوخاری انواع و اقسام مختلفی دارد از فیله و مرغ سوخاری گرفته تا پیاز و پنیر سوخاری! در این میان بعضی از انواع سوخاری به عنوان پیش غذا یا میان وعده بسیار طرفدار دارند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها قارچ سوخاری است. یک لایه ترد و پر ادویه بر روی بافت نرم و آبدار قارچ هر ذائقه‌ای را راضی می‌کند. علاوه بر این طرز تهیه قارچ سوخاری بسیار ساده است اما در مقابل نتیجه‌ی دل‌چسب آن باعث می‌شود که حداقل هفته‌ای یک‌بار در خانه آماده کنید. می‌پرسید چطور؟ ما در ادامه این مقاله به عنوان دومین پیش غذا طرز تهیه قارچ سوخاری را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم

  •         قارچ ۵۰۰ گرم
  •         تخم‌مرغ ۱ عدد
  •         آرد سفید یا آرد گندم به مقدار لازم
  •         پودر سوخاری به مقدار لازم
  •         روغن سرخ‌کردنی به میزان لازم
  •         نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی
  •         پودر سیر در صورت تمایل

طرز تهیه

  1.     قارچ‌ها را با دستمال نم‌دار تمیز کنید و یا اگر حس می‌کند با دستمال تمیز نمی‌شوند پوست رویی قارچ را با چاقو به راحتی جدا کنید. به هیچ عنوان قارچ‌ها را نشویید. این کار باعث آبدار شدن و نرمی بیش‌ازحد بافت قارچ سوخاری شما می‌شود.
  2.     در ظرفی تخم‌مرغ را شکسته و به مقدار کافی نمک، فلفل، پودر سیر و زردچوبه اضافه کنید. می‌توانید از یک قاشق شیر هم در این ترکیب استفاده کنید. مخلوط تخم‌مرغ و ادویه را به خوبی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود.
  3.     در ظرف دیگری آرد سفید یا آرد گندم ریخته و کنار بگذارید.
  4.     آرد سوخاری را هم در ظرفی گود بریزید و کنار دستتان قرار دهید.
  5.     قارچ‌ها را یکی‌یکی داخل تخم‌مرغ بغلتانید، سپس در ظرف آرد زده و مجدد به تخم‌مرغ آغشته کنید. حالا نوبت پوشاندن قارچ‌ها با آرد سوخاری است. قارچ‌ها را بعد از اینکه برای بار دوم به تخم‌مرغ آغشته کردید در ظرف آرد سوخاری به خوبی بغلتانید.
  6.     یک ظرف گود انتخاب کرده و روغن مخصوص سرخ‌کردنی را درون آن بریزید. ظرف را روی گاز بگذارید تا روغن با حرارت بالا حسابی داغ شود. البته حواستان باشد روغن داغ با روغن‌سوخته زمین تا آسمان تفاوت دارد.
  7.     پس از داغ شدن روغن، قارچ‌ها را درون ظرف بیندازید تا با حرارت بالا سرخ شوند. در انتها بهتر است قارچ‌های سوخاری شده را بر روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. نوش جان

طرز تهیه ی میگو سوخاری

میگو سوخاری، یک سوخاری جذاب دیگر

اگر اهل غذاهای دریایی هستید و به دنبال یک پیش غذای خاص با طعم دریایی می‌گردید پیشنهاد ما میگو سوخاری شده است! میگو یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی است که می‌توان آن را به اشکال مختلفی تهیه کرد، اگر قلیه میگو یا میگو پلو بپزید قطعاً یک وعده غذای کامل تدارک دیده‌اید اما اگر به دنبال یک میان وعده یا پیش غذا می‌گردید طرز تهیه میگو سوخاری مناسب‌تر است. میگو سریع می‌پزد به همین دلیل میگو سوخاری از سریع‌ترین پیش غذاهایی است که می‌توان در خانه آماده کرد. اگر شما هم از عاشقان سوخاری و طعم‌های دریایی هستید این بخش از مقاله را از دست ندهید.

مواد لازم

  •         سیر ۵ حبه
  •         تخم‌مرغ ۱ عدد
  •         آرد سفید ۱ لیوان
  •         آرد سوخاری ۱ لیوان
  •         آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
  •         میگو ۱ کیلوگرم
  •         روغن سرخ‌کردنی به اندازه کافی
  •         نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه

  1.     برای پخت میگو سوخاری ابتدا میگوها را تمیز کنید، میگو باید رگ گیری شود پس اگر می‌بینید که میگوها از قبل رگ گیری نشده‌اند به کمک یک چاقو و خلال دندان رگ سیاه پشت کمر میگو را خارج کنید. حالا مجدد میگوها را بشویید و اجازه دهید آب اضافی خشک شود.
  2.     برای مزه دار کردن میگو سیرها را پوست کرده و در یک کاسه بزرگ با رنده ریز رنده کنید. حالا میگوها را اضافه کنید و آبلیمو و نمک و فلفل را روی آن‌ها بریزید. کمی با دست مخلوط کنید و به مدت دو تا سه ساعت داخل یخچال استراحت دهید. اگر میگو مزه دار شده داشته باشید دیگر نیاز به این مرحله نیست. همچنین می‌توانید به استفاده از ادویه‌هایی چون پودر سیر از این مرحله گذر کنید.
  3.     پس از مزه دار شدن میگوها تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. آرد سفید و آرد سوخاری را هم در کاسه‌های جدا بریزید.
  4.     یک تابه کوچک با عمق زیاد انتخاب کنید. روغن باید به اندازه‌ای باشد که روی میگوها را بپوشاند. حرارت را کم کنید تا روغن آرام آرام داغ شود.
  5.     در این فاصله میگوها را از یخچال خارج کنید. رنده سیر را از روی میگوها بردارید و حالا میگو طعم دار شده را ابتدا در آرد سفید، بعد داخل تخم‌مرغ و در آخر داخل کاسه آرد سوخاری بغلتانید تا به خوبی با آرد پوشیده شود.
  6.     هر زمان روغن به خوبی داغ شد میگوهای سوخاری را داخل روغن سرخ کنید تا بپزند. در انتها برای گرفتن روغن اضافی روی دستمال جاذب روغن قرار دهید. میگو سوخاری شما آماده سرو است.

طرز تهیه ی نان سیر

نان سیر پیش غذایی سبک و متفاوت

اگر دنبال یک پیش غذای سالم‌تر هستید که در روغن سرخ نشود اما به اندازه انواع سوخاری خوشمزه و پرطرفدار باشد، پیشنهاد ما نان سیر است. نان سیر نام آشنایی دارد، تقریباً در منو تمامی فست فودها نام این نان خوش عطر در بخش پیش غذاها نوشته شده است. شاید تصور می‌کنید آماده کردن این نان در خانه سخت است، باید خمیر درست کنید و آن را برای مدت طولانی در فر بپزید اما حقیقت ساده‌تر از تصور شماست!

مواد لازم

  •         نان تست ۱۰ عدد (برای ده نفر)
  •         کره ۵۰ گرمی یک عدد
  •         روغن‌زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  •         سیر له‌شده ۳ الی ۴ حبه
  •         پنیر پیتزا رنده شده یا موزارلا ۱ پیمانه
  •         جعفری تازه ساطوری شده یک قاشق غذاخوری
  •         پودر آویشن ۱ قاشق چای‌خوری
  •         نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

  1.     ابتدا پیش از انجام هر کاری فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود.
  2.     در مرحله بعد کره را روی حرارت غیرمستقیم مانند بخار کتری ذوب کنید. سپس تمام مواد گفته شده شامل کره، روغن‌زیتون، سیر له‌شده، جعفری، پودر آویشن، نمک و فلفل را داخل یک ظرف گود با هم مخلوط کنید.
  3.     به کمک یک قلم‌مو مخلوط آماده‌شده را روی نان تست‌ها بمالید. دقت کنید که مواد باید به صورت یکنواخت در تمام قسمت‌های نان به خصوص در قسمت لبه‌ها که کمی برشته‌تر است، پخش شود.
  4.     کف سینی فر را با روغن چرب کنید، یک کاغذ روغنی پهن کرده و نان تست‌ها را روی آن بچینید.
  5.     نان‌ها را به مدت ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی و برشته شوند.
  6.     اگر فر ندارید می‌توانید در این مرحله از طرز تهیه نان سیر، نان‌ها را داخل تابه رژیمی بچینید. کف تابه کاغذ روغنی قرار دهید و نوار دور دربش را بردارید. شعله را کم کنید و اجاره دهید نان‌ها با حرارت کم برشته شوند.
  7.     بعد از برشته شدن نان‌ها روی آن مقدار کمی پنیر پیتزا بریزید و مجدداً نان‌ها را تا آب شدن پنیر داخل فر قرار دهید. در این مرحله گریل را روشن کنید و اجازه دهید حرارت تنها از بالا به سطح نان برسد.
  8.     بعد از این‌که پنیر آب شد و روی آن کمی طلایی شد سینی فر را خارج کرده و نان سیر خانگی‌تان را تا گرم است سرو کنید.

این چهار مورد پیشنهاد ما برای تهیه یک پیش غذا یا میان وعده خوشمزه در خانه بود. حالا اگر شما احساس می‌کنید که بهتر است پیش غذاهای دیگری را جایگزین کنید یا تمایل دارید دستورهای بیشتری برای تهیه انواع غذاهای ایرانی چون طرز تهیه چلو گوشت، انواع غذاهای فست فودی مانند پیتزا و ساندویچ و یا دستور غذاهای بین‌المللی مانند انواع پاستا را داشته باشید، کافیست دستورهای موردنظرتان را بر روی مجله دیجی فود بخوانید.

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو