عواقب خطرناک مسواک نزدن را بدانید

84

1400/9/30

13:09


عواقب خطرناک مسواک نزدن را بدانید

سلامت نیوز:یک متخصص جراحی لثه درباره بروز انواع بیماری هایی که با مسواک نزدن به سراغ افراد می آید توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،امید فاخران متخصص جراحی لثه گفت: یکی از شایع‌ترین علائم بیماری‌های لثه، خونریزی از لثه است و اگر افراد در هنگام مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان دچار خونریزی لثه می‌شوند باید به پزشک مراجعه کنند. در برخی موارد اگر فرد بیمار به موقع به پزشک مراجعه کند، با یک جرمگیری ساده خونریزی متوقف و درمان می‌شود، اما اگر برای درمان خونریزی لثه دیر به پزشک مراجعه شود باعث عفونت لثه‌ها شده و در نهایت فرد بیمار دندان‌های خود را از دست می‌دهد.


او افزود: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از جرمگیر برای درمان این بیماری به دندان‌ها آسیب می‌رساند که این امر درست نیست. فرد مراجعه کننده برای عمل جرمگیری با استفاده از دستگاه‌های مخصوص این کار برای آن انجام می‌شود که هیچ آسیبی به مینای دندای نخواهد زد. این دستگاه‌ها تنها توسط متخصصین دندان پزشکی قابل استفاده است.


این متخصص جراحی لثه با اشاره به پیشگیری از خونریزی لثه‌ها گفت: بعد از هر وعده غذایی باید از مسواک و نخ دندان استفاده شود تا افراد دچار خونریزی لثه و بیماری های دندان و دهان نشوند.


فاخران گفت: عوارض مسواک نزدن علاوه بر اینکه خونریزی لثه‌ها را به دنبال دارد باعث بروز سکته قلبی، درد‌های مفصلی، افزایش قند خون در دیابت ها، آرتروز و سرطان را به دنبال می‌شود. با انجام کار‌های بسیار ساده مانند مسواک زدن در روز، محدود کردن استفاده از نوشیدنی‌های شیرین، سیگار نکشیدن و مراجعه به دندانپزشک هر دو سال یک بار تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو