سخنگوی وزارت خارجه چین از اقدام پکن در تحریم ۴ فرد از نهاد کمیسیون آزادی مذهبی بین المللی آمریکا خبر داد که در پی اقدام مشابه واشنگتن بر شهروندان و نهادهای چینی صورت می گیرد.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه چین امروز سه شنبه اعلام کرد که پکن ورود ۴ فرد از کمیسسیونآزادی‌های مذهبی آمریکا به خاک این کشور را ممنوع کرده است. اقدام مذکور پس از آن صورت می‌گیرد که واشنگتن اخیراً تحریم‌هایی را علیه مردم و نهادهای چینی به اتهام نقض حقوق بشر اعمال کرده بود.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت که این چهار نفر از کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی ایالات متحده (USCIRF) از ورود به سرزمین چین، هنگ کنگ و ماکائو محروم خواهند شد.

وی در این باره گفت که این افراد رئیس، معاون و دو کمیسیونر در کمیسیون یاد شده هستند که از ورود به چین، منع خواهند شد.

ژائو همچنین گفت که دارایی‌های این افراد در چین نیز مسدود و موسسات و شهروندان چینی از معامله با آنها منع خواهند شد.

کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی ایالات متحده هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

پنج‌شنبه گذشته، دولت آمریکا بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه چین اعمال کرد و مدعی شد که پکن از اویغورهای استانسین کیانگ برای کار اجباری استفاده می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا، چند شرکت مستقر در سین کیانگ از جمله شرکت بزرگترین تولیدکننده هواپیماهای بدون سرنشین جهان و هفت شرکت چینی دیگر را در لیست سیاه قرار داده است و آمریکایی‌ها قادر به خرید یا فروش اوراق بهادار و یا تولیدات این شرکت‌ها نخواهند بود.