قوه قضاییه: رأی پرونده عراقچی و سیف نقض نشده

منبع: برترین ها

87

1400/9/30

15:12


ذبیح الله خدائیان در خصوص آخرین وضعیت پرونده موسوم به مدیران بانکی از جمله، ولی الله سیف و عراقچی اظهار داشت: در این پرونده متهمان تقاضای اعمال ماده ۴۷۴ کرده بودند که این درخواست بررسی شد. وی افزود: دیوان عالی کشور اعمال ماده ۴۷۴ را تجویز کرده است و تجویز به معنای نقض رای صادره اولیه نیست

خبرگزاری مهر: سخنگوی قوه قضائیه آخرین وضعیت پرونده مدیران بانک مرکزی را اعلام کرد.

ذبیح الله خدائیان در خصوص آخرین وضعیت پرونده موسوم به مدیران بانکی از جمله ولی الله سیف و عراقچی اظهار داشت: در این پرونده متهمان تقاضای اعمال ماده ۴۷۴ کرده بودند که این درخواست بررسی شد.

وی افزود: دیوان عالی کشور اعمال ماده ۴۷۴ را تجویز کرده است و تجویز به معنای نقض رای صادره اولیه نیست.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: با توجه به اینکه اعاده دادرسی تجویز شده، پرونده مجدداً بررسی می‌شود.

خدائیان ادامه داد: بر این اساس، ممکن است پذیرفته نشده و رای مجدداً ابرام و یا نقض شود که این بستگی به بررسی‌ها در شعبه هم عرض دارد.

در این پرونده متهم ردیف اول، ولی‌الله سیف رئیس وقت بانک مرکزی متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و همچنین اهمال و سوءمدیریت در دوران مسئولیت خود، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

همچنین سید احمد عراقچی معاون وقت ارزی بانک مرکزی نیز متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و اهمال و سوءمدیریت در دوران مسئولیت خود به‌تحمل هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو