عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ارز ترجیحی عده‌ای رانت‌خوار را یک‌شبه میلیاردر کرد، گفت: تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی به شکل فعلی باید اصلاح شود.

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصلاح در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی گفت: روند فعلی در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی باعث از بین رفتن منابع ارزی کشور می‌شود و یک نوع خیانت به حال و آینده است.

وی افزود: در ۴-۳ سال اخیر که ارز ترجیحی و یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد عرصه اقتصاد کشور شد، بنا بود که ما با تخصیص این ارز هم ارز را مدیریت کنیم و هم دارو و کالاهای اساسی و نهاده دامی و گوشت و مرغ و پروتئین را برای مردم تامین کنیم و هم تولیدکننده به کار خود ادامه دهد و هم مصرف‌کننده با قیمت مناسب محصولات را دریافت کند، اما در عمل با تخصیص این ارز یک عده افراد رانت‌خوار را یک‌شبه میلیاردر کردیم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: روش توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی متأسفانه به گونه‌ای بود که نه دارو با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار گرفت و نه نهاده دامی و نه مواد اولیه تولید با قیمت ارزان در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت.

یوسفی خاطرنشان کرد: اصلاح در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی یک ضرورت است اما حذف یک شبه و ضربتی ارز ۴۲۰۰ تومانی و تصمیمات خلق‌الساعه در این باره ممکن است وضع معیشتی مردم را سخت‌تر کند.

وی افزود: فرصت‌طلبانی که جان مردم در حوزه دارو و نان مردم در حوزه مسائل معیشتی را به گروگان گرفته‌اند و برای خود و برخی از آقازاده‌ها سرمایه‌های آن چنانی دست و پا کرده‌اند، باید مدیریت شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: باید مراقب باشیم در اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به اقشار آسیب‌پذیر اعم از بازنشستگان، کارگران و... فشار مضاعف وارد نشود.