سال جدید پایان عمر نخست‌وزیری جانسون است؟

منبع: برترین ها

96

1400/9/30

17:41


اغلب شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی جدید در انگلیس معتقدند عمر نخست‌وزیری بوریس جانسون تا قبل از پایان سال آینده میلادی پایان خواهد یافت.

خبرگزاری فارس: اغلب بزرگسالان انگلیسی در یک نظرسنجی جدید گفتند که احتمالاً بوریس جانسون تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ دیگر نخست‌وزیرشان نخواهد بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، خشم فزاینده عمومی از گزارش‌ها دربار ه برگزاری گردهمایی‌ها و مهمانی‌ها توسط مقام‌های دولت انگلیس آنهم در زمانی که بریتانیا در سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا در قرنطینه بود، تردیدهایی را در خصوص اقتدار جانسون در حزب محافظه‌کار او ایجاد کرده است.

نظرسنجی «ایپسوس موری» نشان داد که از هر ۱۰ نفر شش نفر معتقدند جانسون تا پایان سال آینده در این سمت باقی نخواهد ماند. 

«گاردین» روز یکشنبه عکسی از جانسون و بیش از ده‌ها نفر دیگر را در باغ محل سکونتش در خیابان داونینگ منتشر کرد که به گفته این روزنامه انگلیسی، در طول قرنطینه کرونا در ماه مه ۲۰۲۰ گرفته شده بود.

در آن زمان، دولت انگلیس به مردم این کشور گفته بود که فقط می‌توانند با یک نفر در یک مکان عمومی در فضای باز با حفظ فاصله دو متری ملاقات کنند. 

پیش‌تر و در ادامه مشکلات متعدد از جمله سقوط در نظرسنجی‌ها و رسوایی‌هایی که اخیراً گریبان‌گیر دولت بوریس جانسون شده، استعفای یک وزیر کابینه ضربه دیگری به تداوم حیات این کابینه وارد کرد.

سال جدید پایان عمر نخست‌وزیری جانسون است؟

روزنامه «مِیل آن ساندی» بامداد یکشنبه گزارش داد «دیوید فراست» وزیر برگزیت انگلیس به دلیل ناامیدی از دولت جانسون به‌ دلایلی شامل افزایش مالیات و محدودیت‌های کرونایی بیشتر، استعفا داده است.

رویترز در این‌ خصوص تحلیل کرد: خروج ارشدترین مذاکره‌کننده دولت انگلیس در امور برگزیت، ضربه دیگری به جانسون است که با هشدارهایی از سوی برخی از قانون‌گذاران هم‌حزبی مبنی بر اینکه باید رهبری خود را بهبود بخشد یا با چالش روبرو خواهد شد، مواجه شده است.

پیش از این نیز نظرسنجی جدید در انگلیس نشان داده بود که همزمان با افزایش انتشار گزارش‌های رسواکننده از دولت این کشور، محبوبیت حزب حاکم و نخست‌وزیر انگلیس به‌شدت کاهش یافته است. 

 بر اساس نظرسنجی منتشر شده در روز شنبه، حمایت از بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و حزب حاکم محافظه‌کار به ریاست او، پس از یک سری رسوایی‌ها به شدت کاهش یافته و اکثریت رای‌دهندگان معتقدند که او اکنون باید استعفا دهد.

جانسون در هفته‌های اخیر خود را در چند جبهه با انتقادهایی مواجه دیده است، از بودجه بازسازی آپارتمان خود در خیابان داونینگ تا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه او برای اطمینان از تخلیه حیوانات خانگی از کابل در جریان عقب‌نشینی پر هرج و مرج غرب در ماه اوت از افغانستان، دست داشته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مخرب‌ترین گزارش‌ها مربوط به برگزاری یک مهمانی در خیابان داونینگ در زمان قرنطینه کریسمس سال ۲۰۲۰ بوده است که برگزاری چنین جشن‌هایی ممنوع بود، همچنین ویدیویی که در این هفته از آن مراسم منتشر شد که نشان می‌داد کارکنان دفتر نخست‌وزیری در مورد آن می‌خندند و شوخی می‌کردند.

نظرسنجی مؤسسه «آپینیوم» برای روزنامه «آبزرور» حاکی از آن است که حمایت از حزب محافظه‌کار انگلیس که از زمان پیروزی قاطع در انتخابات ۲۰۱۹ در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده‌اند، چهار درصد کاهش یافته و به ۳۲ درصد رسیده است، در حالی که حمایت از حزب مخالف یعنی کارگر به ۴۱ درصد افزایش یافته که بزرگترین پیشروی این حزب از سال ۲۰۱۴ است.

پیش از این نیز رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند، در ۱۱ سرویس بهداشتی از ۱۲ مورد بررسی شده در ساختمان‌های پارلمان این کشور، از جمله سرویس بهداشتی نزدیک به دفتر بوریس جانسون اثرات مصرف کوکائین کشف شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو