شرایط جدید ورود افراد به کشور

69

1400/9/30

17:46


وزیر کشور گفت:ایرانیانی که وارد کشور می‌شوند، حتما باید ۲ دُز واکسن را زده و تست PCR منفی داشته باشند و در صورت لزوم در مرز مجددا PCR از آنها گرفته می‌شود و چنانچه نتیجه تست آنها منفی بود، می‌توانند وارد کشور شود در غیر این صورت قرنطینه خواهند شد.

شرایط جدید ورود افراد به کشور

به گزارش بهداشت نیوز، احمد وحیدی عصر سه شنبه در حاشیه جلسه با شهرداران در جمع خبرنگاران درباره کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس امیکرون گفت: این ویروس در کشور ما یافت شد و مسافری از کشور امارات این ویروس را به کشور منتقل کرد که تمهیدات لازم باید در این خصوص اندیشیده می‌شد.

وی با بیان این که تمهیدات و محدودیت‌هایی برای پیشگیری و کنترل سویه جدید کرونا در چند بخش اتخاذ شده است، گفت: قرار شد محدودیت‌های تردد برای کشورهایی که بیشتر اروپایی و آفریقایی هستند و نقطه شروع این سویه جدید بودند، اعمال شود. همچنین تردد به هفت کشور هم که از قبل مشخص شده به مدت دو هفته، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجاز است.

وزیر کشور ادامه داد: رفت و آمد عمومی به مدت دو هفته برقرار نیست و تجار، سرمایه گذاران، دیپلمات‌ها و کسانی که برای درمان از قبل برنامه‌ریزی کردند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت هفت سرفصلی که قبلا مشخص شده است، سفر خواهند کرد. ضمن اینکه محدودیت‌های ترددی از داخل به خارج برای خارجی دیده شده است.

وحیدی افزود: ایرانیانی که از آن مسیرها می‌آیند، باید حتما ۲ دُز واکسن را زده و تست PCR منفی داشته باشند و در صورت لزوم در مرز مجددا PCR از آنها گرفته می‌شود و چنانچه PCR آنها منفی بود، می‌توانند وارد شود در غیر این صورت قرنطینه خواهند شد.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه تزریق دز سوم واکسن ایمنی را به میزان قابل توجهی بالا می برد، ‌در جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا بر تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید شد.

وزیر کشور ادامه داد: وزارت بهداشت این موضوع را بررسی کرده و در قرارگاه  تصویب و ابلاغ شد که به این موضوع اهتمام بورزند.

وحیدی با تاکید بر لزوم تشدید رعایت مقررات بهداشتی گفت: بعضی از شهروندان نسبت به کرونا احساس عادی شدن شرایط را دارند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و یا سایر مقررات بهداشتی ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط خوبی هستیم و این شرایط به همت مردم و مسوولان دست اندرکار ایجاد شده است، گفت: نباید با بی‌احتیاطی در مقابل این سویه جدید که خیلی سریع انتقال پیدا می‌کند، این وضعیت مناسب از دست برود مردم باید همکاری‌های لازم را داشته باشند تا گرفتاری جدیدی از بابت این سویه جدید نداشته باشیم.

وحیدی همچنین درباره نشست با شهرداران کلانشهرها اظهار کرد: در این نشست شهرداران مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف داشتند را مطرح کردند. برخی مشکلات مربوط به حوزه قانون است که باید در همین سطح رسیدگی شود، بخشی از مشکلات در حوزه آیین نامه‌ها است. بعضی از مسایل هم مربوط به منابع درآمدی است.

 به گفته وزیر کشور، حمل و نقل، هوای پاک و رعایت مقررات زیست محیطی از دیگر محورهای نشست امروز وزیر کشور با شهرداران بود. امروز همچنین درباره نظام منابع انسانی و سرمایه انسانی شهرداری‌ها، طرح جامع و طرح تفصیلی در شهرها نکات و مسائلی مطرح شد.

وحیدی یادآور شد: شهرداری‌ها با بعضی از دستگاه‌ها مشکلاتی و مسائلی دارند، باید دنبال شود. این مسائل لیست شد که هرکدام باید جداگانه حل شود.  وی در پایان گفت: امیدواریم با این کار جمعی بین شهرداری‌ها بتوانیم وضعیت بهتری را در شهرها شاهد باشیم و مردم از خدمات شهری بهتر استفاده کنند.

به گفته وزیر کشور شهرداران همه کلانشهرها انتخاب شده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو