مشاور مقام معظم رهبری در پیامی شهادت حسن ایرلو سفیر ایران در یمن را تسلیت گفت و مجاهدتها و تلاشهای خستگی ناپذیر وی را گرامی داشت.

«علی‌اکبر ولایتی» روز سه شنبه به مناسبت شهادت سفیر ایر ان در یمن در پیامی نوشت: خبر شهادت برادر انقلابی، دلسوز و دیپلمات برجسته و ارزشی کشورمان حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در دولت نجات ملی یمن بسیار تاسف بار و جانسوز بود، شخصیتی که در خانواده‌ای شهیدپرور و انقلابی پرورش یافت و بازمانده‌ای از قافله شهدا بود که سحرگاه امروز به برادران شهیدش پیوست.

مشاور مقام معظم رهبری درامور بین‌الملل افزود: این شهید گرانقدر عمر پربرکت خویش را در مسیر حفظ و اعتلای نظام اسلامی گذراند، در این راه پر افتخار برای منافع کشور و نظام اسلامی مجاهدت کرد، در برهه­ های مختلف انقلاب اسلامی در دفاع از ارزش ها و معارف بلند اسلامی گام برداشت و در جبهه مقاومت نقش آفرینی نمود و برای احقاق حق ملت آزادی خواه و ستم دیده منطقه فعالیت کرد.

ولایتی یادآور  شد: ضمن احترام و تکریم به تمامی مجاهدت های این عزیز و ارج نهادن به اقدامات مخلصانه، صلح جویانه و انسان‌دوستانه این برادر والا مقام،  آرزوی علو درجات، آمرزش و مغرفت الهی، هم نشینی با اهل بیت (ع) را در این ایام حزن و اندوه فاطمیه مسئلت می‌نمایم و عروج این جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی را به خانواده معزز ایشان، به ویژه همسر مکرم و همه بستگان و همکاران وزارت امور خارجه تبریک و تسلیت می‌گویم و صبر و اجر از درگاه احدیت آرزومندم.

به گزارش ایرنا؛ سخنگوی وزارت امور خارجه امروز شه شنبه از شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

شهید حسن ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود، در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نامناسبی به کشور بازگشت.

این دیپلمات کشورمان به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز به فیض شهادت نایل آمد.