توصیه هایی به افراد دیابتی

100

1400/9/30

20:57


بسیاری از ما از پیاده روی تفریحی لذت می بریم اما این موضوع در مورد افراد مبتلا به دیابت که به دلیل آسیب عصبی و عروق خونی ناشی از قند خون بالا دچار مشکلاتی در پاهای خود می‌شوند، صادق نیست.

توصیه هایی به افراد دیابتی

به گزارش بهداشت نیوز، بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت در پاهای خود احساسی ندارند و در معرض خطر زخم هایی قرار دارند که ممکن است عفونی شده و به سختی بهبود پیدا کند و حتی منجر به قطع عضو شود. با این حال، این شرایط برای بسیاری از افراد از طریق مراقبت مناسب از پای دیابتی قابل اجتناب است.

کفش مناسب کلید حفظ سلامت پاهاست. در حالیکه صندل‌ گزینه‌ای راحت و مناسب به خصوص در ماه‌های گرم تابستان است از سلامت پاها به خوبی محافظت نمی‌کند. پوشیدن کفش‌ مناسب حتی در خانه می‌تواند از برخورد انگشتان پا به مبلمان و احتمالا ایجاد زخم جلوگیری کند.

برای افرادی که در مشاغل صنعتی فعالیت دارند و نیاز است چکمه به پا داشته باشند استفاده از پوشش مناسب ضروری است و پوشیدن دو جفت جوراب مصونیت بیشتری ایجاد می کند زیرا این نوع کفش اغلب باعث ساییده شدن انگشتان پا میشود. جوراب همچنین رطوبت پاها را گرفته و به جلوگیری از آسیب دیدگی پوست کمک می کند.

معاینه دقیق پاها نیز به اندازه استفاده از کفش مناسب ضرورت دارد. در واقع، معاینه کردن ضروری است زیرا زخم پا می تواند به سرعت در مدت یک هفته از بافت نرم به استخوان پیشرفت کند. بنابراین، معاینه پاها درست همانند مسواک زدن باید بخشی از برنامه روزانه شود. ساده ترین راه برای زمان معاینه پاها انجام آن قبل یا بعد از دوش گرفتن است.

لازم است فرد تمامی قسمت پاها و حتی بین انگشتان را بررسی کند. هرگونه تغییر رنگ، مشاهده لکه قرمز یا بنفش رنگ یا زخم باز باید جدی گرفته شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو