نشریه مترو چاپ انگلیس، به دنبال شیوع سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون، «صادق خان» شهردار لندن، جشن برنامه‌ریزی شده برای سال نوی میلادی را لغو کرد.

بر اساس این گزارش، صادق خان اعلام کرد جشن‌های باشکوه برنامه‌ریزی شده سال نو در میدان «ترافالگار» این شهر امسال اجرا نمی‌شود.

صادق خان در پیامی توئیتریبا بیان آنکه دلیل این تصمیم آمار بی‌سابقه ابتلا به کرونا در این شهر است، نوشت: «تلاش می‌کنیم تمام اقدامات لازم را انجام دهیم تا از فروپاشی سیستم بهداشت و سلامت در پایتخت انگلیس جلوگیری کنیم؛ بنابراین جشن‌های باشکوه سال نوی میلادی با حضور بیش از ۶۵۰۰ نفر برگزار نخواهد شد.»

لغو جشن سال نوی میلادی در حالی صورت می‌پذیرد که وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس اعلام کرده در شبانه روز گذشته ۹۰ هزار و ۶۲۹ نفر دیگر به طور قطعی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

با شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار مبتلایان به کووید در انگلیس به ۱۱ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۱۴۳ نفر رسیده است. انگلیس با جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفری پس از کشور‌های پرجمعیتی همچون "آمریکا، هند و برزیل" دارای بیشترین مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در جهان است.