اختصاصی/ چگونه دورهمی‌ها را ایمن از کرونا کنیم؟

101

1400/10/1

08:23


شاید برگزاری یک دورهمی با اعضای خانواده و آشنایان و یا جمعی از دوستان که مدتهاست یکدیگر را ندیده‌اید، برایتان بسیار جذاب باشد. باید بتوان با دورهمی عشق را گسترش داد نه ویروس و بیماری را.

اختصاصی/ چگونه دورهمی‌ها را ایمن از کرونا کنیم؟

سرویس ترجمه بهداشت‌نیوز،‌ تا پیش از شروع همه‌گیری کرونا،‌ بسیاری از ما برای تعطیلات آخر هفته به خانه نزدیکان خود رفته و شام را در کنار آنها می‌گذراندیم. خانه برخی از ما پاوقی برای دورهمی‌های دوستانه و دائمی بود. اکنون و پس از توقفی طولانی در این ملاقات‌های دوستانه و لذت‌بخش که به واسطه شیوع کرونا بود، دوباره زمزمه از سرگیری مهمانی‌ها شنیده می‌شود. اما آیا این کار، بی‌خطر است؟ چگونه می‌توانیم مهمانی‌های خود را ایمن‌تر کرده و خود یا دیگران را دچار بیماری نکنیم؟
ست کوهن، پزشک بیماری‌های عفونی و مدیر بخش پیشگیری و کنترل عفونت در سیاتل، می‌گوید: دلایل متعددی برای خوش‌بینی وجود دارد که تا حد زیادی به دلیل واکسن کووید۱۹ است. بهترین راه برای اطمینان از ایمن بودن مجالس و مهمانی‌ها این است که وقت خود را در کنار افرادی بگذرانید که واکسینه شده‌اند -و این شامل کودکان واجد شرایط نیز می‌شود.
دکتر کوهن می گوید: با این حال هنوز خطراتی برای انتقال COVID-19 وجود دارد. آنچه این موقعیت‌ها را لذت‌بخش می‌کند -در آغوش گرفتن یکدیگر، صحبت کردن، خوردن ؤ آشامیدن- همچنین آن‌ها را خطرناک می‌کند. درست است که دل همه ما برای آن زمان‌ها تنگ شده، اما به‌عنوان یک پزشک بیماری‌های عفونی، نگران خطر انتقال ویروس در داخل خانه هستم که می‌تواند به راحتی از طریق ذرات معلق در هوا [ذرات کوچک و معلق در هوا] منتشر شود.
بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در مورد معاشرت کردن یا عدم حضور در مهمانی‌ها به میزان ریسکی که می‌خواهید متحمل شوید و اینکه آیا به ابزارهایی مانند آزمایش کووید۱۹ دسترسی دارید یا خیر، خلاصه می‌شود. در اینجا نکات تایید شده توسط متخصصان وجود دارد که به شما کمک می کند تا جایی که ممکن است دور هم جمع شوید و البته سلامتی خود را نیز نگه دارید.

حتما واکسن بزنید
پوروی پاریخ، استادیار پزشکی و ایمونولوژیست در نیویورک در این زمینه معتقد است: به لطف واکسن، ما اکنون در وضعیتی هستیم که اکثر عواقب بد کرونا قابل پیشگیری است. اگر به طور کامل واکسینه نشده اید (یعنی کمتر از دو هفته از دریافت دوز دوم واکسن شما می‌‌گذرد)، با رفتن به یک دورهمی سرپوشیده خطر می کنید. در صورت رعایت توصیه‌های CDC برای دریافت دز تقویت‌کننده کووید۱۹، می‌توانید به محافظت بیشتر از خود و اطرافیان‌تان کمک کنید. به خاطر داشته باشید که تقویت کننده دو هفته طول می کشد تا کاملاً محافظت ایجاد کند.

اگر علائم کرونا دارید در خانه بمانید
از جمعی که در آن حاضر می شوید و افراد حاضر در آن، اطمینان حاصل کنید که آنها واکسن زده‌اند و یا افراد مسئولیت‌پذیری هستند که اگر دارای علامتی باشند یا احساس بیماری کنند، وارد جمعیت نمی‌شوند. به یاد داشته باشید حتی اگر به طور کامل واکسینه شده باشید، همچنان می توانید کووید۱۹ را در صورت علامت‌دار بودن گسترش دهید؛ اگرچه خطر آن بسیار کمتر است.

ماسک فراموش نشود
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) توصیه می‌کند که سفر را تا زمانی که به طور کامل واکسینه نشده‌اید به تعویق بیندازید. اگر به طور کامل واکسینه نشده‌اید، یک تا سه روز قبل از سفر آزمایش ویروسی (PCR) را انجام دهید. اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید، هنگام رفتن به داخل خانه،‌ هتل و مکان‌های عمومی مانند ایستگاه‌های استراحت، از ماسک استفاده کنید. توجه داشته باشید که بر اساس قوانین، همه مسافران هواپیما، اتوبوس و قطار ملزم به پوشیدن ماسک هستند، چه واکسینه شده باشند و چه نه.


منبع: EveryDayHealth/ نوامبر ۲۰۲۱
مترجم: ‌لیلا فرجی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو