برای تامین امنیت، روش‌های مختلفی وجود دارد که استفاده از محصولات هایک ویژن نیز یکی از روش‌های مطمئن و مقرون به صرفه می‌باشد.

احتمالا شما نیز همانند بسیاری از افراد هنگام خرید دوربین‌های مداربسته دچار سردرگمی شده باشید و تنوع محصولات و ویژگی‌های مختلف‌ هریک از دوربین‌های مداربسته انتخاب را برای شما دشوارتر کرده باشد؛

در این مقاله شما با انواع دوربین‌های مداربسته آشنا می شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را متناسب با نیاز خودتان داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

انواع دوربین ‌های مداربسته

به‌طور کلی می‌توانیم دوربین‌های مداربسته را از لحاظ ساختار و ویژگی‌های فنی به چهار دسته تقسیم کنیم که در ادامه به آن می‌پردازیم:

• تقسیم ‌بندی دوربین‌ های مداربسته بر اساس نوع بدنه دوربین

از لحاظ نوع بدنه، ما دوربین‌ها را به دوبین‌های مداربسته دام، بولت، اسپید دام و چشم ماهی تقسیم می‌کنیم. درواقع اسم دام (Dome) از شکل ظاهری این دوربین گرفته شده است که به شکل گنبد می‌باشد، البته ناگفته نماند که این دست از دوربین‌ها باتوجه به اینکه بر روی سقف نصب می‌شوند به دوربین‌های سقفی نیز معروفند و از این نوع دوربین‌ها غالبا در محیط‌های داخلی هتل‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، اماکن عمومی و غیره استفاده می‌شود.

همچنین نام‌گذاری دوربین‌های بولت نیز چندان بی‌ارتباط با شکل ظاهری آن‌ها نمی‌باشد؛ چراکه ظاهر این دوربین‌ها استوانه‌ای شکل می‌باشد و به‌طور کلی شبیه به گلوله طراحی شده‌اند. دوربین‌های بولت به این علت که جنس بدنه آن‌ها فلزی است و در برابر شرایط جوی مختلف مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند غالبا در محیط‌های بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوربین‌های مداربسته اسپید دام درواقع ترکیبی از دو نوع قبلی می‌باشد؛ چرا که از لحاظ ظاهری شبیه دوربین‌های دام بوده و جنس بدنه آن‌ها نیز فلزی می‌باشد. این دوربین ها که به دوربین‌های چرخشی نیز معروف هستند در دسته قدرتمندترین دوربین‌ها قرار می‌گیرند؛ چراکه دارای توان چرخشی ۳۶۰ درجه افقی و ۱۸۰ درجه عمودی می‌باشند. از توانایی‌های منحصربه‌فرد این دوربین‌ها این است که امکان بزرگنمایی تصاویر در نقاط دور از تحت پوشش را دارا می‌باشند.

دوربین‌های چشم ماهی نیز همانند اسم خاص خود دارای ظاهری همانند چشم ماهی می‌باشند البته این دوربین‌ها دارای لنز ثابتی بوده و بایستی در سقف نصب شوند تا بتوانند دید کلی از محیط را ارائه دهند.

• تقسیم‌ بندی دوربین ‌های مداربسته براساس کیفیت تصویر

یکی از مهمترین معیارهای مصرف کنندگان در انتخاب دوربین‌های مداربسته کیفیت تصویر این دوربین‌ها یا رزولوشن آن‌ها می‌باشد. کیفیت دوربین یکی از عوامل مهم در تقسیم‌بندی دوربین‌ها می‌باشد. کیفیت تصاویر دوربین‌ها براساس مگاپیکسل تعریف می‌شود. هر چقدر که تعداد پیکسل‌های تشکیل دهنده یک تصویر بیشتر باشد می‌توان جزئیات تصاویر را بهتر مشاهده کرد.

رزولوشن‌های دوربین‌های موجود در بازار به این صورت می‌باشد:

۱. ۱ مگاپیکسل = (۷۲۰×۱۲۸۰)  HD

۲. ۲ مگاپیکسل = Full FD (۱۰۸۰×۱۹۲۰)

۳. ۳ مگاپیکسل = (۱۵۳۶×۲۰۴۸)

۴. ۴ مگاپیکسل = (۱۴۴۰×۲۵۶۰)

۵. ۵ مگاپیکسل = (۱۹۲۰×۲۵۳۶)

۶. ۸ مگاپیکسل = ۴K (۲۱۶۰×۳۸۴۰)

• تقسیم ‌بندی دوربین ‌های مداربسته براساس نوع تکنولوژی 

دوربین‌های مداربسته براساس نوع تکنولوژِی به دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می‌شوند. سیستم‌های آنالوگ HD سری جدید دوربین‌های مداربسته آنالوگ هستند که از طریق تغییر فرکانس سیگنال خروجی توان ارائه تصاویر با کیفیت بالا تا ۸ مگاپیکسل را دارا می‌باشند. در مقابل دوربین‌های تحت شبکه یا IP قرار دارند که از جدیدترین نسل‌های دوربین مداربسته می‌باشند. این دوربین‌ها با کمک امواج دیجیتال اطلاعات را منتقل می‌کنند و دارای قابلیت‌های پردازش و عملکردهای هوشمند هستند که در این دوربین‌ها برای ضبط تصاویر از دستگاه NVR استفاده می‌شود.

• تقسیم‌ بندی دوربین‌ های مداربسته براساس لنز دوربین

دوربین‌های مداربسته از لحاظ لنز دوربین به سه دسته تقسیم می‌شوند: لنز ثابت، لنز متغییر با تنظیم دستی و لنز متغییر خودکار.

دوربین‌های مداربسته دارای لنز ثابت به‌طور کلی دارای فاصله کانونی ثابتی می‌باشند؛ منظور این است که این دوربین‌ها پس از نصب دارای زاویه دید ثابتی هستند و نمی‌توان تغییری در زاویه دید آن‌ها ایجاد کرد. این دوربین‌ها به دلیل قیمت مناسبی که دارند طرفداران زیادی را به سمت خود جذب نموده‌اند.

درمقابل، دوربین‌های با لنز متغییر با قابلیت تنظیم دستی (وریفوکال) برخلاف دوربین‌های با لنز ثابت، قابلیت تغییر فاصله کانونی به صورت دستی را دارا می‌باشند. همچنین دوربین‌های دارای لنز موتوردار (موتورایز) نیز نمونه پیشرفته این دوربین‌ها می‌باشند که می‌توان از راه دور فاصله کانونی این دوربین‌ها را تغییر داد. البته ناگفته نماند که رنج قیمتی این دوربین‌ها به دلیل اینکه موتور در درون آن‌ها تعبیه شده است دارای قیمتی گران‌تر می‌باشند.

هایک ویژن

تاریخچه ‌ای بر برند محبوب هایک ویژن

هایک ویژن یکی از برندهای شناخته شده در تولید دوربین‌های مداربسته است. شرکت هایک ویژن در سال 2001 توسط شرکت فناوری اطلاعات ژجیانگ HIK تاسیس شد. این برند با به کارگیری 13000 نیروی فعال که حدود 4000 نفر از آن‌ها در بخش تحقیق و توسعه کار می‌کنند و ارائه با کیفیت دوربین مداربسته هایک ویژن موجب شده که بتواند جز پیشتازان صنعت دوربین‌های نظارتی قرار بگیرد. شرکت هایک ویژن ارائه دهنده راه‌‌حل اینترنتی یا Internet Of Thing بوده که به اختصار IOT نامیده می‌شود. این شرکت دارای بخش تحقیق و توسعه‌ای است که سالانه 8% از درآمد شرکت به آن تخصیص می‌یابد. هایک ویژن از سال 2010 به بورس سهام شنزن راه یافت. این شرکت محصولات نظارتی را از طریق بیش از 2400 شریک تجاری در 155 کشور و منطقه به بازار جهانی ارائه می‌دهد. هایک ویژن به عنوان یک شرکت مستقل و با تجارت عمومی، دارای مجموعه متنوعی از سهامداران خصوصی و عمومی است.

هایک ویژن؛ بهترین برند دوربین مداربسته

شاید این سوال در ذهن بسیاری از مخاطبان ایجاد شود که چرا هایک ویژن را به‌عنوان بهترین برند دوربین مداربسته معرفی کردیم؟!

همان‌طور که گفته شد برند هایک ویژن جز بهترین برندهای تولیدکننده دوربین مداربسته در دنیا است؛ چراکه هرکدام از دوربین‌های تولید شده توسط این برند دارای ویژگی‌های منحصربه‌‌‌فردی می‌‌‌باشد که این ویژگی‌های استثنائی، دوربین‌های تولیدی این برند را به محصولات فوق‌العاده تبدیل کرده است. که در ادامه با این ویژگی‌های استثنائی بیشتر آشنا خواهیم شد.

• کیفیت بالای دوربین‌های هایک ویژن

تمامی دوربین‌های مداربسته تولیدی این برند از کیفیت تصویربرداری عالی برخوردار می‌باشند. اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته برای شما مهم است، دوربین‌‌‌‌‌های این برند به خوبی توانایی پاسخ به این نیاز شما را دارند. 

• مقاومت عالی دوربین‌های هایک ویژن

برای عده‌ای از مصرف کنندگان یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب دوربین مداربسته، عمر مفید آن است؛ چناچه شما نیز در این دسته قرار می‌گیرید دوربین‌های مداربسته هایک ویژن انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود چراکه این دوربین‌ها می‌توانند مدت زمان قابل توجهی بدون هیچ عیب و نقصی به کار خود ادامه دهند و هیچگونه افت کیفیتی نداشته باشند.

• قیمت مناسب دوربین‌های هایک ویژن

همواره عامل قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مصرف‌کنندگان برای انتخاب محصولات مختلف می‌باشد که انتخاب دوربین مداربسته با قیمت مقرون به صرفه نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. مصرف‌کنندگان همواره به دنبال دوربین‌های مداربسته با کیفیت، ولی با قیمت مناسب هستند که دارای عملکرد خوبی باشد. برند هایک ویژن همواره این نیاز مشتریان را مورد توجه قرار داده و تمامی دوربین‌های این برند از رنج قیمتی مناسب برخوردار می‌باشند و این بدین معناست که شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مناسب صاحب یکی از بهترین دوربین‌های مداربسته باشید.

خرید از نمایندگی‌های هایک ویژن؛ بهترین تجربه خرید

همان‌طور که در مطالب فوق اشاره شد، کیفیت دوربین‌های مداربسته هایک ویژن بسیار بالا می‌باشد اما گاها برخی از کاربرانی که از این برند خرید کرده‌اند، از خرید خود ناراضی بودند؛ چراکه از کیفیت این محصول ناراضی بودند و این عدم رضایت و کیفیت نامطلوب به علت خرید از نمایندگی‌های غیر معتبر بوده است. چنانچه شما نیز قصد خرید دوربین‌های مداربسته هایک ویژن را دارید قدم اول این است که به سراغ نماینده‌های معتبر دوربین مداربسته هایک ویژن بروید که پرشیا سیستم بعنوان نمایندگی هایک ویژن یکی از معتبرترین نمایندگی‌هاست که می‌توانید با خیال راحت از آن خرید نمایید.

شما با خرید از نمایندگی هایک ویژن از اصل بودن محصول خریداری شده اطمینان دارید و به همین دلیل مهمترین دغدغه شما که کیفیت کار دوربین و اصل بودن آن می‌باشد برطرف خواهد شد. مزیت دیگر خرید از نمایندگی هایک ویژن پشتیبانی عالی این نمایندگی‌ها می‌باشد و همان‌طور که می‌دانید دریافت پشتیبانی از نمایندگی که دوربین را از آن خریداری کرده‌اید اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. که تیم پرشیا سیستم بعنوان نمایندگی هایک ویژن این دو نیاز شما را به خوبی پاسخ می‌دهد و شما با خرید از این نمایندگی خیالتان از اصل بودن محصول خریداری شده راحت بوده و این اطمینان خاطر به شما داده می‌شود که این محصول از پشتیبانی ویژه برخوردار است.

بهترین دوربین‌های مداربسته هایک ویژن

برای این که بدانیم بهترین دوربین این برند متناسب با نیاز ما کدام است بایستی به این سوالات پاسخ دهیم که هدف ما از خرید دوربین مداربسته چیست؟ آیا هدف ما منحصرا یک نظارت کلی است؟ آیا می‌خواهید بر روی صدای محیط نیز کنترل داشته باشید؟ ابعاد محیط تحت نظارت شما چقدر است؟

• بهترین دوربین مداربسته هایک ویژن در هر کاربری

اگر هدف شما از خرید دوربین مداربسته نظارت کلی بر محیط تحت پوشش می‌باشد و چندان توجهی به جزئیات ندارید دوربین‌های دو مگاپیکسلی هایک ویژن به خوبی می‌توانند این نیاز شما را برطرف کنند؛ چراکه این دوربین‌ها که دارای لنز ثابت می‌باشند می‌توانند تصاویری با کیفیت قابل قبول از فضای تحت پوشش خود ارائه دهند. اگر محیط تحت نظارت شما دارای زاویه دید 90 درجه می‌باشد این دوربین‌ها بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

• بهترین دوربین مداربسته هایک ویژن برای محیط‌ها ی خارجی

برند هایک ویژن انواع مختلفی از دوربین‌ها را برای کاربری‌های متنوع طراحی و تولید کرده است. بهترین دوربین‌‌‌‌‌‌‌‌‌های هایک ویژن برای محیط‌های بیرونی، دوربین‌های بولت می‌باشد؛ چراکه باتوجه به ساختار این دوربین‌ها و جنس بدنه آن‌ها این دوربین‌ها کاملا برای محیط‌های بیرونی مناسب هستند، البته ناگفته نماند این دوربین‌ها در محیط داخلی نیز کاربرد دارند.

دوربین‌های دام به دلیل شکل ظاهری خود و به این علت که غالبا در زیر سقف نصب می‌شوند به دوربین‌های داخلی مشهور می‌باشند؛ اما این امر مانع از آن نیست که در محیط‌های بیرونی نیز از این دوربین‌ها استفاده کنیم ولی به هرحال این دسته از دوربین‌ها برای محیط‌های داخلی اولین گزینه محسوب می‌شوند.

تابش نور مسئله‌ای است که هر دو نوع دوربین‌های خارجی و داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این تاثیر به قدری می‌باشد که تصاویر ارائه شده توسط دوربین‌های مداربسته یا کاملا سیاه و سفید شده یا ناواضح خواهد بود. برند هایک ویژن برای این مسئله نیز تدبیری اندیشیده و دوربین‌های ضد نور را تولید کرده که این دوربین‌ها دارای قابلیت‌های مختلفی است من جمله قابلیت تصحیح تصویر و ایجاد تعادل در نور.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که نیاز به ضبط صدای محیط تحت پوشش دارید بایستی دوربین‌هایی را انتخاب نمایید که یا دارای میکروفون داخلی هستند و یا قابلیت نصب میکروفون دارند. درصورتی که نیاز به چرخش دوربین و نظارت بر محیط و زوم با کیفیت بر روی سوژه‌ها داشته باشید دوربین‌های PTZ هایک ویژن بهترین انتخاب برای شما خواهند بود و یکی از ویژگی‌های جالب این نوع دوربین‌ها حرکت دوربین به‌صورت خودکار و از راه دور است. البته ناگفته نماند که قیمت این دوربین‌ها به دلیل اینکه دارای لنز وریفوکال موتورایز می‌باشند، بالاتر از دوربین‌های معمولی است.

آیا بهترین دوربین‌های مداربسته هایک ویژن قیمت بالایی دارند؟

اگر به‌طور خلاصه بخواهیم پاسخ این سوال را بدهیم، پاسخ ما منفی خواهد بود! علت این امر آن است که حتی دوربینی که که بیشترین امکانات را دارا می‌باشد هم نمی‌تواند بهترین انتخاب برای همگان به شمار آید. بهترین دور بین برای هر شخص، دوربینی است که بتواند تمامی نیازهای مورد نظر وی را برطرف کند و قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

دوربین‌های با رنج قیمتی بالای تولیدی هایک ویژن دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی می‌باشند که برای محیط‌ها و فضاهای کاربری حرفه‌ای مناسب می‌باشند و علت بالا بودن قیمت این دوربین‌ها تکنولوژی‌های ویژه به کار رفته در این دوربین‌های مداربسته می‌باشد. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود و هدف خاصی که مدنظرتان می‌باشد.

برگرفته از وبلاگ پرشیاسیستم http://bia2safa.net/goto/web/url/2830203