اومیکرون می تواند جوانان و نوجوانان را به شدت درگیر کند

129

1400/10/1

11:48


اومیکرون می تواند جوانان و نوجوانان را به شدت درگیر کند

سلامت نیوز:مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:اومیکرون، نفوذ پذیری بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی کرونا دارد و می‌تواند جوانان و نوجوانان را به شدت درگیر کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معصومه گشتایی افزود: اگر فردی به سویه اومیکرون مبتلا شود صددرصد همه اعضای خانواده او هم به اومیکرون مبتلا خواهند شد، چون سرایت این سویه سه برابر سویه‌های قبلی است.


وی ادامه داد: برای همه گیر نشدن این سویه در کشور باید شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از پیش در کشور رعایت شود شاید میزان مرگ و میر این سویه با جهش‌های قبلی فرقی نکند، اما به علت سرایت بالایی که دارد می‌تواند باعث مرگ و میر شود.


مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مدت زمان ابتلای فرد به دلتا بیش از اومیکرون بود به همین علت سویه جدید در سرایت تصاعدی می‌تواند جمعیت بیشتری را گرفتار و روانه بیمارستان و بستری شدن کند.


وی با بیان اینکه این تصور که افراد فکر می‌کنند اومیکرون سویه خفیفی است غلط است، ادامه داد: به علت سرایت بالاتری که دارد و افراد بیشتری مبتلا می‌شوند به همان نسبت میزان مرگ و میر هم بالا می‌رود و در صورت رعایت نکردن می‌تواند ما را وارد موج بعدی کرونا کند.
خانم گشتایی گفت: مدت زمان ۲ برابر شدن بیماران در این جهش جدید، ۲ تا ۳ روز است و دوره ۲ برابر شدن افراد بیمار می‌تواند ما را با مشکل بستری بیماران هم مواجه کند.


مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: تزریق دوز سوم واکسن برای مقابله با اومیکرون حیاتی است، چون ۷۰ درصد افراد مبتلا در کشورهای دیگر کسانی هستند که واکسن نزدند.


وی ادامه داد: کلاس‌های آموزشی را به صورت مجازی برگزار کنیم، تجمعات و دورهمی‌ها را کم کنیم، ماسک بزنیم و همه کمک کنیم همه گیری اومیکرون در کشور شکل نگیرد.


گشتایی گفت: این ویروس افراد جوان و نوجوان را به شدت درگیر می‌کند و در کشورهای دیگر هم این موضوع دیده شده به همین علت تمام جوانان ۱۸ سال به بالا باید برای تزریق دوز سوم واکسن خود مراجعه کنند و خانواده‌ها هم اگر کوچک‌ترین علائمی در فرزندان خود مشاهده کردند باید به پزشک مراجعه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو