«هنر ذهنی»؛ هنری برای کم‌توان‌های جسمی + ویدیو

«هنر ذهنی»؛ هنری برای کم‌توان‌های جسمی + ویدیو


منبع: فوت و فن

144

1400/10/1

12:06


«هنر ذهنی»؛ هنری برای کم‌توان‌های جسمی + ویدیو

 

چیدمان هنر ذهنی توسط هنرمند "جودی زیونگ" (Jody Xiong) خلق شده است. این هنر با استفاده از رنگ‌های اکریلیک "وینزور" و "نیوتن" در چین، به منظور پیشبرد و بالا بردن توانایی‌های معلولین و کمک ذهنی آن‌ها در جهان طراحی شده است.

۱۶ نفر از افراد کم‌توان از طریق رسانه‌های اجتماعی برای اجرای این طرح انتخاب شدند. آن‌ها ابتدا رنگ‌های خود را انتخاب کرده و سپس رنگ انتخابی در بالن کوچک مجهزی قرار داده شد. پانل‌های بوم بزرگ در همه طرف این بالن احاطه شده بودند. با تمرکز شدید، سیگنال الکترونیکی از مغز آن‌ها به وسیله یک هدفون مخصوص گرفته و به واحد پردازش NeuroSky فرستاده شد. این سیگنال باعث منفجر شدن بالون‌های رنگ شده و پانل‌های سفید تبدیل به بوم‌های رنگی و گوناگونی شد.

در روز تور شانگهای، نمایشگاه "هنر ذهنی" حدود ۳۰۰۰۰ بازدید کننده داشته و در نتیجه این استقبال، منجر به ایجاد نقاشی‌های بسیار زیبا و انتزاعی شد. 800000 RMB از حراج نقاشی برای کمک به سازمان‌های خیریه معلولین اختصاص داده شده است. خبر برگزاری این پروژه در ایستگاه‌های تلویزیونی، مطبوعات ملی و رسانه‌های اجتماعی به شدت منفجر شده و در توییتر بارها منتشر شد و آن را به یک موضوع بزرگ در سراسر چین تبدیل کرد.

نتایج آن، به معنای واقعی کلمه، بی‌نظیر است. این نمایشگاه نشان داده که اگر چه برخی افراد بدن معلول دارند، اما ذهن آن‌ها معلول نیست.

«در هنر ذهنی، هیچ محدودیتی وجود ندارد.»









 

یاسمن فراهانی فرد
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو