۷ اسباب بازی پسرانه جدید و با حال در سال ۲۰۲۱

منبع: فوت و فن

260

1400/10/1

12:25


۷ اسباب بازی پسرانه جدید و با حال در سال ۲۰۲۱

با بزرگ شدن کودکان پسر، آنها فعال تر و مستقل تر می‌شوند. امروزه هدایا و اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده‌ی زیادی وجود دارند که می‌تواند برای کودکان جذاب و دوست داشتنی باشد. معمولاً بهترین اسباب ‌بازی‌ پسرانه جدید متناسب با سن و بلوغ آن‌ها ساخته می‌شوند به طوری که ایمنی آن‌ها را تضمین کنند و به آن‌ها مهارت یا واقعیت جدیدی بیاموزند.

اسباب بازی پسرونه معمولاً بر اساس خصایص پسران طراحی و ساخته می‌شود. انتخاب و خرید اسباب بازی پسرانه مناسب می‌تواند نقش مؤثری در تربیت و پرورش فرزندان داشته باشد. از بازی‌های رومیزی گرفته تا کیت‌های کاردستی و غیره همگی اسباب بازی هایی هستند که می‌توانند برای پسرها مورد استفاده قرار گیرند. در این مقاله قصد داریم شش مورد از بهترین و جدیدترین اسباب بازی پسرانه جدید خارجی که برای سن ۸ سال مناسب هستند را معرفی و بررسی ‌کنیم.

البته باید توجه داشت که اسباب بازی های معرفی شده در این مقاله با توجه به خارجی بودن آنها همگی گران قیمت هستند و ممکن است در ایران یافت نشوند. برای تهیه اسباب بازی ارزان قیمت، بهتر است در اسباب بازی های پسرانه ایرانی را بررسی نمائید.

  • اسباب بازی gravity maze

کودکان برای بازی با این اسباب بازی پسرانه سرگرم‌کننده و چالش برانگیز باید تیله ها را از پیچ و خم های مختلف عبور دهند. مطمئناً چنین اسباب بازی هایی مهارت های حل مسئله آنها را شکوفا می‌کند.  این اسباب بازی شامل یک صفحه، تیله چند خانه مکعبی حاوی سوراخ برای عبور تیله ها است. با کمک این بازی توان ۶۰ نوع پیچ وخم مختلف ایجاد کرد و از چالش عبور تیله ها از این پیچ و خم ها لذت برد. انجام هر یک از چالش های این بازی به مهارت هایی نظیر استدلال فضایی و ادراک بصری نیاز دارد.

اسباب بازی پسرانه جدید پلیس لگو

  • اسباب بازی پسرانه جدید LEGO City Police 

مجموعه‌ های لگو یکی از بهترین اسباب ‌بازی ها برای پسرها هستند. اگر به دنبال یک مجموعه خاص برای سرگرم کردن یک پسر ۸ ساله هستید، تعقیب و گریز سریع پلیس شهر لگو عالی است. این سرگرمی ساخت وسایل نقلیه لگو را با هیجان یک تعقیب و گریز ماشینی دراماتیک ترکیب می‌کند.

این مجموعه دارای نزدیک به ۳۰۰ قطعه است که کودکان ۵ تا ۱۲ ساله می‌توانند از آنها برای ساخت هلیکوپتر پلیس، ماشین پلیس و ماشین اسپرت استفاده کنند. وقتی بچه‌ها همه وسایل نقلیه را کنار هم گذاشتند، می‌توانند صحنه‌های تعقیب و گریز ماشین را اجرا کنند. این اسباب بازی پسرانه جدید مناسب کودکانی است که عاشق فیلم های اکشن هستند.

  • اسباب بازی پسرانه Lucky Doug Solar Robot

کودکان ۸ تا ۱۲ ساله عاشق این مجموع کیت ربات هستند. این کیت با تقریباً ۲۰۰ قطعه برای ساخت ۱۲ نوع مختلف ربات مجهز شده است. هنگامی که ربات ساخته شد، نیاز به باتری ندارد و با انرژی خورشیدی حرکت می‌کند. این مطمئناً یک اسباب ‌بازی پسرانه جدید و  سرگرم‌کننده است که کودکان از طریق بازی با آن، در مورد علوم و نحوه کار کردن وسایل الکتریکی و همچنین انرژی های تجدید پذیر می‌آموزند.

اسباب بازی پسرانه سگ ربات و توپ پرنده

  • اسباب بازی پسرانه جدید Betheaces Flying Ball

این اسباب بازی یک هواپیمای بدون سرنشین عالی به سبک هلیکوپتر است که می‌تواند ساعت ها سرگرمی را در داخل و خارج از خانه برای کودکان فراهم کند. البته موقع بازی کردن در بیرون از خانه حتماً باید مراقب پرندگان در حال پرواز باشید. این اسباب بازی پسرانه جدید چند ال ای دی زیبا در داخلش دارد که رنگ‌های خیره‌کننده‌ای زیبایی را از خود ساطع می‌کنند و در شب می‌درخشند. این اسباب بازی ارزان و سبک دارای دو ملخ است و با کنترل از راه دور به هوا بلند می‌شود. قطعاً این اسباب بازی یک گزینه عالی برای کودکان ۸ ساله ای است که به دنبال یک اسباب بازی الکترونیکی جذاب و زیبا هستند.

  • اسباب بازی Scientific Explorer Mind Blowing Science Kit

این اسباب بازی بر مبنای اصول STEM  طراحی شده است. پسرها با استفاده از این محصول می‌توانند مهارت ها و علوم مختلفی را از طریق آزمایش های هیجان انگیز بیاموزند.

این اسباب بازی علمی دارای ۲۰ قطعه شامل لوله آزمایش، لیوان های پلاستیکی، ظرف های اندازه‌گیری، گوش پاک کن پنبه‌ای و غیره است. همچنین موادی مانند اسید سیتریک، جوش شیرین، روغن نباتی و پودر کلم قرمز نیز در این بسته وجود دارد . در کل با اقلام موجود در این اسباب بازی پسرانه جدید ، کودکان می‌توانند یازده فعالیت و آزمایش علمی را انجام دهند.

نکته: stem  مخفف لغاتscience, technology, engineering , mathematics است که منظور از آن یادگیری علوم، تکنولوژی، ریاضیات و مهندسی است. اسباب بازی هایی که بتوان از طریق آنها این مهارت‌ها و علوم را آموخت اصطلاحاً stem می‌نامند.

  • اسباب بازی Stomp Rocket Dueling Rockets

این اسباب ‌بازی سرگرمی فراوانی را برای بچه‌ها ایجاد می‌کند، چراکه آنها با هم رقابت می‌کنند تا ببینند چه کسی می‌تواند موشک خود را بالاتر پرتاب کند! Stomp Rocket برای کودکان ۶ سال به بالا طراحی شده  است. این اسباب بازی با چهار موشک و یک پایگاه ویژه “دوئلینگ” عرضه می‌شود که همزمان دو موشک را پرتاب می‌کند. بچه‌ها فقط باید روی سکوهای پرتاب پا بگذارند تا موشک‌ها را با نیروی مناسب تا ارتفاع۶۰ متری به هوا بفرستند. همین امر این وسیله بازی را به یک اسباب‌بازی عالی در فضای باز تبدیل کرده است.

حال که با چندین اسباب بازی جدید و مدرن پسرانه آشنا شدیم، بهتر است کمی در مورد نحوه انتخاب اسباب بازی پسرانه نیز صحبت کنیم.

اسباب بازی پرتاب موشک

برای خرید اسباب بازی پسرانه جدید باید به چه نکاتی توجه کرد؟

سن توصیه‌شده

پسران هشت ساله نسبت به بچه‌های کوچک‌تر دامنه توجه بیشتری دارند، بنابراین می‌توانند با اسباب‌ بازی‌ ها و وسایل بازی‌ که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، بازی کنند. در گروه اسباب بازی های سن هشت سال، می‌توان همه چیزی را پیدا کنید، از اسباب ‌بازی‌ ارزان قیمت ساده که نیاز به طراحی یا ساخت دستی دارند گرفته تا اسباب بازی ‌های پیچیده که می‌توان با دوستان و خانواده بازی کرد. فقط هنگام خرید اسباب بازی، حتماً سن توصیه‌شده را باید به عنوان راهنما بررسی نمود.

ایمنی

سن هشت سال زمانی عالی برای شروع صحبت با کودکان در مورد ایمنی است. با این کاربه کودکان خود این فرصت را می‌دهید که مسئولیت رعایت دستورالعمل‌ های ایمنی اسباب‌ بازی ‌های جدید خود را بپذیرند. اصول ایمنی مانند استفاده از محافظ چشم هنگام بازی با ست شیمی یا پوشیدن کلاه ایمنی یا زانوبند جزو مواردی هستند که باید هنگام بازی کودکان با اسباب بازی های آموزشی به آنها یاد داد.

ارزش آموزشی

به دنبال اسباب بازی ای باشید که بتواند مهارت جدیدی را به پسر ۸ ساله شما معرفی کند. اسباب ‌بازی‌های STEM که برای یک دانشمند یا مهندس در حال رشد طراحی ‌شده‌اند، راهی عالی برای ایجاد علاقه در فرزندتان برای یادگیری علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات هستند. به دنبال چیزی با اجزای عملی باشید که بتوانند آن را دستکاری کرده و برای بهترین تجربه یادگیری بسازند. البته توجه داشته باشید که اسباب بازی های آموزشی نیز باید سرگرم‌کننده باشد چرا که همواره ترکیب بازی و یادگیری با هم توصیه می‌شوند.

منبع: مریان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو