مشارکت ال‌جی با Twentieth Century Fox برای ترویج فرمت ULTRA HD

منبع: فوت و فن

78

1400/10/1

12:32


مشارکت ال‌جی با Twentieth Century Fox برای ترویج فرمت ULTRA HD

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) با همکاری Twentieth Century Fox بسته فیلم Ultra HD را برای خریداران تلویزیون‌های Ultra HD ال‌جی در سال ۲۰۱۴ ارائه خواهد داد. فیلم‌های پرفروش تولید شرکت Twentieth Century Fox دوباره به فرمت Ultra HD ایجاد شده‌اند تا وضوحی باورنکردنی ارائه دهند؛ وضوحی که تاکنون برای هیچ کدام از بینندگان در خانه وجود نداشته است. فیلم‌ها روی یک هارددیسک در دسترس هستند و با خرید تلویزیون‌های UB9800 (در ابعاد ۶۵، ۷۹ و ۸۴ اینچ) یا UB9500 (در ابعاد ۵۵ و ۶۵ اینچ) ۴K ULTRA HD به خریداران اعطا می‌شوند. این بسته شامل ۳ فیلم پرفروش The Wolverine، Mrs. Doubtfire و Big است.

 
ریچارد چوی، معاون مرکز کسب‌وکار هوشمند در ال‌جی الکترونیکس، گفت: «ال‌جی، فعالانه، با تأمین‌کنندگان سرویس‌های پخش زمینی و ماهواره‌ای در ارتباط است تا اکوسیستم Ultra HD را به سرعت آغاز کند. ما به همکاری نزدیک با Twentieth Century Fox و دیگر شرکای اصلی ادامه خواهیم داد تا تجربه مشاهده ۴K را به خانه‌های بیشتر و بیشتری هدیه دهیم؛ آن هم در حالی که صنعت در حال تحول در تلویزیون‌های Ultra HD است. تنها وقتی مشتریان اطمینان دارند که محتوای ۴K کافی در دسترس است نسبت به خرید این تلویزیون‌ها اقدام می‌کنند. ال‌جی به عنوان پیشگام در این صنعت به تسریع در این روند کمک می‌کند.»
 
مایک دان، رئیس سرگرمی‌های خانگی Twentieth Century Fox، گفت: «UHD با به ارمغان آوردن هیجان‌انگیزتر تجربه‌های موجود در اتاق نشیمن گامی جدید در ابتکار سرگرمی‌های خانگی را فراهم می‌کند. کار با شرکای بی‌نظیری مانند ال‌جی به ما امکان می‌دهد تا با فعالیت در فرایند فنی اولیه تولید تا وقتی وارد منزل شما می‌شود آینده این صنعت را بسازیم.»
 
تلویزیون‌های Ultra HD ال‌جی در سال ۲۰۱۴، به دلیل تعبیه رمزگشای ۴K HEVC 60p می‌توانند سیگنال‌ها را با فرمت‌های H.264 و HEVC H.265 (با سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم در ثانیه) رمزگشایی کنند. این تلویزیون‌های پیشرفته می‌توانند محتوا را با وضوح Ultra HD تقریباً از هر منبعی با اتصال HDMI 2.0، یواس‌بی یا LAN پخش کنند. علاوه بر این، ال‌جی استاندارد HDCP 2.2 را در اختیار گرفته است تا به حفاظت از مالکیت معنوی تأمین‌کنندگان کمک کند. جدیدترین تلویزیون‌های ULTRA HD این شرکت از وضوح خارق‌العاده ۲۱۶۰×3840 پیکسل در پنل IPS 4K برخوردارند که تصاویری با جزییات باورنکردنی، رنگ‌های زنده و زاویه دید وسیع را تضمین می‌کند. مدل‌های پیشرفته تلویزیون‌های Ultra HD ۲۰۱۴ ال‌جی، که به عنوان بخشی از پیوند ال‌جی و Twentieth Century Fox ارائه می‌شوند، صدای برتر را از طریق سیستم صدایی ارائه می‌دهند که با همکاری کارشناسان صدا، هارمان/کاردون، طراحی شده است. ال‌جی مشارکت خود با تأمین‌کنندگان نامبرده برای بهبود دسترسی به فیلم‌های Ultra HD و برنامه‌های تلویزیونی ایجاد کرده است. در CES 2014، نت‌فلیکس اعلام کرد که برای به واقعیت پیوند دادن پخش آنلاین، با ال‌جی در حال همکاری ۴K است. در کره جنوبی، ال‌جی با یکی از شبکه‌های پیشگام، KBS، و غول ارتباطات، KT، در حال همکاری است تا محتوای  Ultra HD را در آینده ایجاد کند. ال‌جی تلاش‌های دولت کره را نیز در این زمینه طلبیده است تا رشد بومیUltra HD را سرعت بخشد.
 
تأمین‌کنندگان سرویس‌های پخش، بی‌وقفه، در حال تلاش هستند تا زیرساخت لازم برای انتقال Ultra HD را فراهم کنند و هدفشان این است که همه چیز برای رخدادی بزرگ در آینده سر جای خودش باشد؛ مانند بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶٫ شبکه‌های پخش در امریکا، فرانسه، ژاپن و هر جای دیگر تصمیم دارند تا همین امسال پخش Ultra HD را آغاز کنند. کره جنوبی کشوری است که می‌تواند به سرعت فناوری‌های جدید را ایجاد کند و به کار ببندد. این کشور به تازگی اولین کانال کابلی Ultra HD به نام UMAX را راه‌اندازی کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو