طرز تهیه بال کباب بهاراتی

بال کباب بهاراتی , طرز تهیه بال کباب بهاراتی , دستور پخت بال کباب بهاراتی

بال کباب بهاراتی یکی از انواع کباب های خوشمزه عربی است که با نوعی ادویه عربی درست می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال کباب بهاراتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بال مرغ۱۶ عدد
کره۱۰۰ گرم
ادویه بهاراتی۲ قاشق غذاخوری
پاپریکا½ قاشق چایخوری
لیمو ترش۱ عدد کوچک
سس تند½ یا ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه بال کباب بهاراتی

مرحله اول

برای تهیه بال کباب بهاراتی خوشمزه ابتدا کره را درون یک کاسه فلزی می ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود. در ادامه لیمو ترش را از وسط نصف کرده و آب آنرا به طور کامل می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله آب لیمو ترش را به طور کامل صاف کرده و آنرا به همراه پاپریکا، پودر بهاراتی، سس تند و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله سوم

در صورتی که بافت مواد خشک و بیش از حد غلیظ بود، چند قطره آب جوش به کاسه اضافه کرده و مواد را مجددا مخلوط می کنیم تا بافت شان کمی شل شود. در ادامه روی بال ها با یک کارد تیز چند شکاف ایجاد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بال ها را از یک سمت به سیخ می کشیم و به سراغ آماده کردن منقل زغال می رویم. در ادامه زغال های درون منقل را به صورت یکدست روشن می کنیم و سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم.

مرحله پنجم

حرارت زیر بال ها باید کاملا ملایم باشد. در ادامه کره و سس بهارات را به صورت مداوم با یک برس تمیز روی بال ها می مالیم. در همین حین سیخ ها را به صورت مداوم می چرخانیم تا بال ها به صورت یکدست کباب شوند.

مرحله ششم

در صورت تمایل می توانیم چند عدد گوجه فرنگی و فلفل سبز نیز به سیخ بکشیم و در کنار بال ها کباب کنیم. در نهایت بال کبابی را به همراه گوجه و فلفل کبابی درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.