طرز تهیه فندق قاتق

طرز تهیه فندق قاتق

فندق قاتق یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار گیلانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فندق قاتق در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
فندق۱ لیوان
آب۳ لیوان
پیاز درشت۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
رب انار ملس۲ قاشق غذاخوری
ران یا سینه مرغ۴۰۰ گرم
بادمجان۱ عدد
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه فندق قاتق

مرحله اول

برای تهیه فندق قاتق خوشمزه ابتدای کار پوست فندق را جدا می کنیم و درون یک تابه مناسب اضافه می کنیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم و فندق را تفت می دهیم تا تمام پوست فندق ها راحت جدا شود.

مرحله دوم

حالا فندق را درون بلندر می ریزیم، سپس آب را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا قندق کاملا پوره شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله رب انار را به همراه رب گوجه فرنگی درون تابه اضافه می کنیم، سپس سرخ می کنیم. در ادامه پوره فندق را اضافه می کنیم، سپس نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم سس جوش بزند. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن به آن اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت مرغ را درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مرغ سرخ شده و تغییر رنگ دهد. زمانی که مرغ کاملا سرخ شد آن را به خورشت اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم مرغ به مدت ۱ تا ۱ و نیم ساعت روی حرارت ملایم بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه بادمجان را می شوییم، سپس پوست آن به همراه کلاهک آن جدا می کنیم و به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله هفتم

در نهایت درون یک تابه مناسب مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم و ورقه های بادمجان را درون تابه می چینیم، سپس دو طرف آن را سرخ می کنیم و به همراه خورشت سرو می کنیم. نوش جان.