میبدی: شکایت طلاب عیله بازیگران بی سابقه بود

منبع: برترین ها

141

1400/10/1

15:23


استاد حوزه و دانشگاه درباره شکایت طلاب از ۱۵ بازیگر گفت: من شکایت طلاب از بازیگران را مشکوک میبینم و برخی از بیرون دیوار‌های حوزه میخواهند حوزه را زیرسوال ببرد و از چشم هنرمندان و نخبگان بیندازد. یعنی هیچکدام از بزرگان حوزه موافق این رفتار‌ها نیستند.

دیده‌بان ایران: شکایت طلاب از بازیگران زن به دلایل پوشش و رفتار غیر عرف از نظر آن ها جنجال خبری بسیاری راه انداخت و بازتاب های منفی نسبت به خود طلاب داشت. زیرا بنظر نمی رسد عموم جامعه و حتی مراجع و اساتید حوزوی چنین نظری داشته باشند. اینگونه رفتار ها متعلق به امروز نیست و همواره عده ای اندک نسبت به مسائل مختلف در جامعه اظهار نظرات تند و جنجالی داشته اند که در پیوند با مفاهیم دینی سعی در توجیه خود دارند.

محمدتقی فاضل میبدی استاد حوزه و دانشگاه درباره شکایت طلاب از 15بازیگر به «خبر سراسری» گفت: «این رفتارها را به حساب حوزه نباید گذاشت. حرکت‌های این چنینی هیچ ربطی به حوزه ندارد و به‌نظر من این افراد و رفتارها از جاهای خارج از حوزه هدایت می‌شوند. امروز مشکلات جامعه ما فراوان است از جمله مشکلات اقتصادی، سیاسی و سیاست خارجی و.. اما یک گروهی  بنظر من میخواهند منافع خود را تامین کند و ذهن حوزه را به این مسائل مشغول میکنند در کل این رفتار ها طبیعی نیست. اگر یک طلبه حوزه بخواهد نهی از منکر بکند میتواند مقاله بنویسد و حرف خود را مستقلا بزند اما اینکه شکایتی علیه بازیگران تنظیم کنند هیچوقت در حوزه ها سابق نداشته است و کار معمول و مرسومی هم نیست. بنابراین من این اتفاق را مشکوک میبینم و برخی از بیرون دیوار های حوزه میخواهند حوزه را زیرسوال ببرد و از چشم هنرمندان و نخبگان بیندازد. یعنی هیچکدام از بزرگان حوزه موافق این رفتار ها نیستند».

او درباره رفتارهای مشابه این جریان نسبت به اشخاص و افراد و وقایع مختلف ادامه داد: «این افراد را نباید با حوزه تحلیل کرد. یک عده پشت دیوارهای حوزه می‌خواهند از این جریان‌ها بهره خود را ببرند و از طلابی که آگاهی سیاسی درستی ندارند و مسائل را به درستی تشخیص نمی‌دهند سوءاستفاده کنند. از قدیم هم علیه خیلی افراد صحبت می‌کردند از آقای منتظری تا لاریجانی و... که  توسط جریانی پیگیری می‌شود تا حوزه را برهم بریزد تا منافعشان تامین شود. این جریان ممکن است یک روز علیه برجام، هنرپیشگان و حتی مراجع قیام کنند.

چند هنرپیشه سینما که بر اساس نوع نظرشان فیلم می‌سازند به ما چه ربطی دارد که شکایت کنیم؟ بالاخره وزارت ارشاد و معاونت سینمایی وجود دارد که متوجه است فیلمی منتشر شود یا خیر. این رفتار های ساختارشکنانه ربطی به حوزه علمیه ندارد. این کارها اصلا شرعی نیست. نهی از منکر و امر به معروف که این نیست بالاخره کشور قانون دارد؛ اگر هم اشکالی هست باید از قانون پیگیری شود.انتقاد میتواند از نظر فضای مجازی، احزاب، مقاله و.. میتواند مطرح شود اما با هیاهو و جنجال منطقی نیست.

این افراد گویا در دنیای دیگری هستند مثل آن آقایی که گفته بود آلات موسیقی وارد نشود و هر کسی میخواهد به خارج از کشور برود مگر می شود ساز در کشور نباشد؟از صدا سیما و تا مانور نظامی ساز کاربرد دارد؛ متاسفانه عده ای در این باره فریب می خورند».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو