یونهاپ گزارش داد، این نوزدهمین سال متوالی است که یک رئیس جمهوری آمریکا چنین اقدامی را علیه پیونگ‌یانگ اتخاذ می‌کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در یادداشتی از دفتر ریاست جمهوری برای وزیر امور خارجه که سه‌شنبه در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شد، گفت که آمریکا "کمک‌های غیر انسان‌دوستانه و غیر تجاری" به کره‌شمالی ارائه نخواهد کرد یا اجازه به اختصاص بودجه برای مشارکت مقامات کره‌شمالی و دیگر کشورهای معین در برنامه‌های تبادل آموزشی و فرهنگی نخواهد داد.

در این یادداشت آمده است، این ممنوعیت تا زمانی که دولت‌های خارجی تعیین‌شده به "استانداردهای حداقلی" پایبند نبوده یا تلاش‌های قابل توجهی برای رعایت استانداردهای حداقلی به خرج ندهند، به قوت خود باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، این استانداردهای حداقلی در قانون سال ۲۰۰۰ موسوم به قانون حمایت از قربانیان قاچاق تصریح شده‌اند. این ممنوعیت همچنین شامل مقامات کوبا، روسیه، سوریه و چند کشور دیگر می‌شوند.

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور گزارش سالانه قاچاق انسان در ماه ژوئیه، کره‌شمالی را به عنوان یکی از کشورهای عامل "قاچاق انسان" برای نوزدهمین سال متوالی تعیین کرده و گفت که این کشور به طور کامل "استانداردهای حداقلی" را برای حذف قاچاق رعایت نمی‌کند.

اوایل ماه جاری هم، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ری یونگ گیل، وزیر دفاع کره‌شمالی و چند شخص دیگر مرتبط به این کشور از بابت ارتباط ادعایی آنها با نقض حقوق بشر اعمال کرد و بیم آن می‌رود این اقدام امیدهای سئول برای ازسرگیری گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ را کاهش دهد.