جزئیات تقسیط و بخشودگی جرایم رانندگی

منبع: برترین ها

89

1400/10/1

16:33


رئیس پلیس ترافیک شهری، شرایط تقسیط جرایم رانندگی را تشریح کرد.

فارس: رئیس پلیس ترافیک شهری، شرایط تقسیط جرایم رانندگی را تشریح کرد.

سرهنگ محمدباقر سلیمی در برنامه تلویزیونی به موضوع تقسیط و بخشودگی جرائم رانندگی تا پایان دی ماه اشاره و اظهار داشت: برابر مصوبه هیئت دولت و مجوز مجلس شورای اسلامی، سوابق دوبرابر شده جرائم رانندگی مرتبط تا پایان سال 1399، مشمول بخشیدگی واقع شد و هموطنان عزیز که دارای سوابق تخلفاتی بودند، فرصت دارند همان اصل جریمه یا اصطلاحاً مأخذ یک برابری مربوط به تخلفات سال 99 و ماقبل آن را پرداخت کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور با تأکید بر اینکه این فرصت قابل تمدید نیست، تصریح کرد: بخشودگی شامل تمام جرائم از جمله جرائمی است که مانند جرائم تسلیمی و ثبت شده توسط سامانه‌های نظارتی و دوربینهای ثبت تخلفات مشمول دوبرابری بودند و برابر قانون در صورت عدم پرداخت در مدت 60 روز، مأخذ دو برابری شامل آنها شده است.

وی گفت: رانندگان، تخلف رانندگی را اصطلاحاً جزو سبد خانوار یا هزینه جاری و روزانه نبینند و ارتکاب تخلف نداشته باشند؛ قطعاً منشاء معضلات ترافیکی و بالاترین آن حوادث رانندگی و جان‌باختگان روزانه هموطنان در این حوادث، ارتکاب تخلفات رانندگی است.

سرهنگ سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا برای بخشودگی جرائم رانندگی سقف و محدودیتی درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: خیر، هیچ سقفی در این رابطه وجود ندارد و تمام مالکان و دارندگان وسایل‌نقلیه با هر سابقه تخلفی که داشتند و مشمول دوبرابری شده، می‌توانند در این طرح ورود و از فرصت یک ماه باقی‌مانده استفاده کنند.

سلیمی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از رانندگان و مالکان وسایل‌نقلیه از این طرح استفاده کردند، افزود: این طرح شامل انواع وسایل‌نقلیه حتی موتورسیکلتها می‌شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند از راه‌های مختلف همچون سایت راهور 120، درگاه‌های پلیس من، دفاتر خدمات انتظامی و مراجعه به واحدهای اجرائیات و ستادهای ترخیص پلیس راهور، از این طرح استفاده کنند.

سرهنگ سلیمی با بیان اینکه این طرح از ابتدای سال 1400 آغاز شده، خاطرنشان کرد: بخشودگی دو برابری جرائم رانندگی شامل جرائم رانندگی سال 1400 نمی‌شود و فقط مربوط به جرائمی است که تا پایان سال 99 ثبت شده است.

وی اعلام کرد: بعد از پایان دی ماه، تخلفات به همان سوابق قبلی یعنی دوبرابری برمی‌گردد.

سلیمی درباره نحوه تقسیط جرائم رانندگی نیز بیان کرد: تقسیط، اختیار و شرایطی بود که برای وسایل‌نقلیه‌ توقیفی ایجاد شده و یکی از بزرگترین موانع ترخیص آنها، پرداخت خلافی است؛ بعضاً مبالغ خلافی‌ها بالا بود و عزیزان نمی‌توانستند در یک مرحله آنها را پرداخت و وسیله‌نقلیه را ترخیص کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور افزود: شرایط تقسیط فراهم شد و این عزیزان می‌توانند درخواست تقسیط را در بیش از هزار و 200 خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ثبت کنند که همکاران من بررسی لازم را انجام می‌دهند و متقاضیان به مدت یک سال با پرداخت قسطی و ماهیانه می‌توانند تعهد به تسویه دهند و وسیله‌نقلیه خود را ترخیص کنند.

وی تصریح کرد: شرایط مذکور فقط ویژه وسایل‌نقلیه‌ای است که توقیف شدند و متقاضی به دلیل بالا بودن مبلغ خلافی و مشکلات اقتصادی، امکان پرداخت یک‌مرحله‌ای میزان خلافی را نداشته باشد.

سرهنگ سلیمی با بیان اینکه اکنون وسایل‌نقلیه به دلیل خلافی بیش از سه میلیون تومان توقیف می‌شوند، از دارندگان خواست حتی یک تخلف کوچک نداشته باشند و به این سقفها توجه نکنند.

سرهنگ سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان استفاده همزمان از طرح بخشودگی جرائم دو برابری و تقسیط جرائم رانندگی برای متقاضیان وجود دارد، گفت: بله، کاملاً، بحث تخفیف دو برابری مشمول تمام وسیله‌نقلیه شده است، چه آنهایی که اکنون توقیف هستند یا اینکه در توقیف نیستند؛ شرایط تقسیط نیز ذکر شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو