عزت الله یوسفیان ملاء درباره انتشار نامه رد صلاحیت علی لاریجانی و گفته‌های سخنگوی قوه قضاییه درباره تحت تعقیب قرار گرفتن فردی که این نامه را منتشر کرد، گفت: آقای لاریجانی ماه‌ها منتظر بودند تا زمانی که مهر قید محرمانگی این نامه برداشته نشده، دست به اقدامی نزند. ما که از اطرافیان او هستیم و کسانی که در دفترش کار می‌کنند، بینی و بین‌الله این نامه را ندیدند. آقای لاریجانی احترام خاصی برای اجرای قانون و حرمت شورای نگهبان قائل هستند و هرگز راضی نبود که خلاف قانون اتفاقی بیافتد. اگر آقای لاریجانی می‌خواستند، قبلا می‌توانستند این نامه را منتشر کنند. حالا ایشان تمایل و هم اصرار دارد تا انتشاردهنده این نامه که توسط فرد یا جمع بوده شناسایی شود.

لاریجانی اصرار دارد منتشرکننده نامه ردصلاحیتش مشخص شود/ اطرافیان لاریجانی هم نامه را ندیده بودند

وی درباره واکنش احتمالی شورای نگهبان گفت: آن‌ها نظرشان را دادند، از مدت اعلام نظر گذشته و طبق قانون که به آن‌ها تکلیف شده دیگر نباید نظری بدهند و فعلا موضوع تمام شده است. 

یوسفیان در پاسخ به این سوال که احتمال می‌دهند انتشار این نامه کار چه کسی باشد گفت:‌ اصلا مشخص نیست و نمی‌دانیم کار چه کسی است. این نامه در فضای مجازی منتشر شده و آقای لاریجانی عمیقا از انتشار نامه ردصلاحیت ناراحت هستند.

به گزارش ایلنا، ۲۷ آذرماه گذشته، نامه محرمانه شورای نگهبان درباره رد صلاحیت علی لاریجانی توسط یک فعال رسانه‌ای ساکن فنلاند منتشر شد که در ادامه روزنامه شرق در همان روز، متن کامل نامه ۲۰ صفحه‌ای علی لاریجانی به شورای نگهبان را که در آن به توضیحات دلایل رد صلاحیت خود اشاره کرده بود منتشر کرد.