اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: پنجشنبه شب (۲دی ماه) با نفوذ سامانه بارشی در بعضی ساعات بارش با احتمال رگبار باران و تگرگ، مه و کولاک برف در نیمه شمالی استان تهران به ویژه دامنه‌های کوهستانی و ارتفاعات پیش بینی می شود تا شنبه (۴دی ماه)به پایان می رسد.

در این شرایط جوی، لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، وقوع مه و کولاک برف، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی احتیاط در تردد درون شهری و جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از پرواز گلایدر را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار کاهش محسوس دما از جمعه شب (۳دی ماه) در نیمه شمالی استان ۵ تا۱۰ درجه سلسیوس و در نیمه جنوبی استان ۳ تا۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط جوی که صبح یکشنبه (۵ دی ماه) به پایان می‌رسد، یخبندان سطح زمین در نواحی شمالی، یخبندان شبانه سطح زمین در بعضی نواحی مرکزی و جنوبی استان، احتمال آسیب به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات دور از انتظار نیست و اداره کل هواشناسی استان تهران محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل‌های انرژی را توصیه می کند.

روز جمعه (۳دی ماه) وزش باد نسبتا شدید وگاهی شدید در نیمه جنوبی و غربی استان تهران پیش‌بینی می‌شود که این شرایط جوی اواخر وقت شنبه (۴دی ماه) به پایان می‌رسد.

در این شرایط جوی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ها، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست و توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک است.

پس از عبور این سامانه با توسعه پایداری در منطقه، از عصر یکشنبه (۵دی ماه)، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی و غبار محلی در نواحی پرتردد شهری وجود دارد.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.