5 روش سریع و ساده برای درمان دل‌پیچه و اسهال در خانه

61

1400/10/1

17:48


در بدترین زمان‌ها مانند تعطیلات یا رویدادهایی خاص، اسهال یا مدفوع آبکی می‌تواند برای شما مسئله ای خجالت آور شود.

5 روش سریع و ساده برای درمان دل‌پیچه و اسهال در خانه

به گزارش بهداشت نیوز، با اینکه اسهال خود اغلب به خودی خود و در عرض دو تا سه روز بهبود می یابد ، با این حال میتوان چند درمان را برای زودتر خوب شدن آن و تسریع در بهبودش انجام داد.

درمان دل پیچه و اسهال با 5 درمان خانگی ساده و سریع الاثر
1. درمان اسهال در خانه با داروی ضد اسهال
برخی افراد اسهال را چیزی بیش از یک عامل آزار دهنده ی خفیف نمیبینند و اجازه می دهند که دوره خودش را، به خصوص که برخی از اسهال ها کمتر از 24 ساعت طول می کشد، طی کند. ممکن است نزدیک خانه یا حمام بمانید و مایعات و الکترولیت‌ها را برای جلوگیری از کم‌آبی بدن خود استفاده کنید.

اما اگر نتوانید در خانه بمانید چه؟
در این مورد، مصرف یک داروی ضد اسهال ممکن است پس از اولین دوز، مدفوع شل را کاهش دهد و یا نیز آن را کاملاً از بین ببرد.به دنبال محصولات و داروهایی بدون نسخه مانند Imodium یا Pepto-Bismol باشید که به ترتیب دارای ترکیبات لوپرامید و بیسموت ساب سالیسیلات هستند.

2. درمان خانگی دل پیچه با آب برنج
آب برنج یکی دیگر از داروهای سریع و موثر برای اسهال است. 1 فنجان برنج و 2 فنجان آب را حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که آب کدر رنگ شود بجوشانید. برنج را صاف کرده و آب آن را برای مصرف نگه دارید. آب برنج نه تنها مایعات کافی بدن شما را برای جلوگیری از کم آبی تامین می کند، بلکه می تواند مدت زمان اسهال شما را نیز کاهش دهد. آب برنج دارای اثر چسبندگی در دستگاه گوارش است که در نتیجه این عمل باعث میشود مدفوع سفت تر و حجیم تر شود.

3. درمان اسهاب در خانه با مصرف پروبیوتیک ها
مصرف مکمل های پروبیوتیک یا خوردن غذاهای پروبیوتیک مانند برخی از مارک ها و برند های خاصی از ماست نیز ممکن است اسهال را متوقف کند. گاهی اوقات، اسهال ناشی از عدم تعادل باکتری در روده است. پروبیوتیک ها با ارائه سطح بالاتری از باکتری های خوب و مفید به بازیابی تعادل آن کمک می کنند. این عمل می تواند عملکرد طبیعی روده را بهبود بخشد و طول مدت اسهال را کوتاه کند.

4. آنتی بیوتیک ها
اسهال ناشی از باکتری یا انگل ممکن است که نیاز به مصرف آنتی بیوتیک داشته باشد.در این مورد، اسهال ممکن است پس از تماس با غذا یا آب آلوده که اغلب در هنگام مسافرت رخ میدهد ، اتفاق بیفتد. به خاطر داشته باشید که اگر عفونت های ویروسی باعث اسهال شوند، آنتی بیوتیک ها بی اثر هستند.این نوع اسهال باید سیر طبیعی خود را طی کند.

5. درمان خانگی دل پیچه با رژیم غذایی BRAT
رژیم غذایی معروف به BRAT نیز ممکن است اسهال را به سرعت تسکین و متوقف کند. BRAT مخفف موز، برنج، سس سیب و نان تست است. این رژیم غذایی به دلیل داشتن ماهیت نرم و ملایم غذاها و این واقعیت که آنها غذاهایی نشاسته ای و کم فیبر هستند، بسیار موثر است. این غذاها برای حجیم شدن مدفوع در دستگاه گوارش دارای اثر چسبندگی هستند. از طرفی دیگر این غذاها بی مزه هستند،که این خود باعث میشود کمتر معده شما را تحریک یا اسهال را بدتر کنند. در کنار این موارد، می توانید کراکر نمکی، آب گوشت شفاف و سیب زمینی را نیز مصرف کنید.

منبع: salamdonya.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو