مجتبی جلالی مدیر کل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا ظهر فردا آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و طی امشب و فردا در نواحی پر تردد گاهی غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از بعدازظهر فردا با نفوذ زبانه سامانه سرد بارشی به تدریج افزایش ابر در استان و از فردا شب تا شنبه در بعضی ساعات بارش برف گاهی مه و کولاک برف در نواحی شمالی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها همراه با کاهش محسوس ۴ تا ۸ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه طی این مدت گاهی مه رقیق و بارش پراکنده برف و باران در سایر نقاط به ویژه در نیمه شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود گفت: از ظهر جمعه تا بامداد شنبه در بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و در نواحی جنوبی و غربی گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است.

وی بیان کرد: برای روز یکشنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و از عصر یکشنبه در نواحی پر تردد گاهی غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

جلالی خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش محسوس دما و ایجاد یخبندان سطح زمین در نواحی شمالی یخبندان شبانه سطح زمین در بعضی نواحی مرکزی و جنوبی استان، احتمال آسیب به لوله های آب و تاسیسات احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات وجود دارد و توصیه می‌شود از لوله های آب و تاسیسات محافظت شده و از ضدیخ در خودروها و ماشین‌آلات استفاده شود و کنترل دما و مدیریت حامل‌های انرژی صورت گیرد.

مدیر کل هواشناسی استان تهران تصریح کرد: با وقوع وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید از جمعه تا اواخر شنبه احتمال شکستن درختان فرسوده آسیب به سازه‌های موقت و سست، آسیب به پوشش گلخانه‌ها و خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد و توصیه می‌شود سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها محکم بسته شده و از پرواز گلایدر‌ها و هواپیماهای سبک پرهیز شود.