کاخ سفید از گفت و گوی مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی در خصوص ایران خبر داد.

کاخ سفید مدعی شد: مقامات آمریکایی و اسرائیلی در خصوص لزوم مقابله با تمامی تهدید‌های ایران گفتگو کردند. کاخ سفید در ادامه مدعی شد: مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی توافق کردند پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران امنیت و صلح را تهدید می‌کند.

کاخ سفید همچنین مدعی شد: مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل تاکید کردند که برنامه هسته‌ای ایران، منطقه و جهان را تهدید می‌کند. آمریکا و اسرائیل بر سر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به توافق رسیدند.

به ادعای کاخ سفید، واشنگتن و تل آویو در حال مقابله با تمامی جنبه‌های تهدید آمیزی هستند که از سوی ایران شکل گرفته و بر اساس این ادعاها، نه تنها برنامه هسته ای، بلکه فعالیت‌های بی ثبات کننده و حمایت از گروه‌های نیابتی را نیز شامل می‌شود.

طبق اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، این بیانیه به دنبال دیداری میان «جیک سالیوان» و همتای اسرائیلی وی در قدس اشغالی برگزار شد و دو طرف در خصوص نگرانی‌های خود در ارتباط با ایران سخن گفتند، صورت پذیرفته است.

گفتنی است اظهارات ضد ایرانی مقامات آمریکایی در خصوص ایران به ویژه در ارتباط با پرونده هسته‌ای در حالی در روز‌های اخیر بالا گرفته است که پیش از این، «علی باقری کنی» نماینده ایران در مذاکرات برجام و معاون وزیر امور خارجه کشورمان، در پیامی توییتری نوشته بود: «بعضی بازیگران به جای دیپلماسی واقعی به عادت مقصرنمایی خود پافشاری می‌کنند. ما سریعا پیشنهادهای‌مان را ارائه کردیم و به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلافات کم شود. دیپلماسی، خیابانی دو طرفه است. اگر اراده‌ای برای جبران خطای مقصر باشد، راه برای توافق خوب سریع هموار می‌شود.»