تهاتر‌ها تحمیلی نیست؛ کالا را انتخاب می‌کنیم

منبع: برترین ها

89

1400/10/2

01:04


حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به خبر دادن چای به جای پول نفت ایران: خودمان هستمی که انتخاب مب‌کنیم چه کالایی را به ما بدهند

انتخاب: رئیس کمیسیون انرژی مجلس می گوید دریافت کالا به جای پول در ازای فروش نفت به کشورها تحمیلی نیست.

فریدون حسنوند درباره خبر منتشر شده از سوی رئیس سازمان تجارت و توسعه مبنی بر اینکه سریلانکا به جای نفت به ایران چای می‌دهد، گفت: «در بحث وصول پول به هیچ عنوان مدیر سازمان توسعه و تجارت متولی نیست و متولی دستگاه دیگری است. این موضوع هنوز تایید نشده که به این شیوه بخواهیم معامله کنیم که به جای پول نفت، چایی دهند. ما معمولا در بحث فروش نفت یا از کشورها تجهیزات و تکنولوژی وارد می‌کنیم یا پول‌مان را تحویل می‌گیریم یا یک سری از ارزاق و کالاهای مد نظر‌مان را از کشور‌ها می‌خریم. این امر چیزی نیست که آن‌ها به ما تحمیل کنند و بگویند حتما باید این اتفاق بیافتد.»

تهاتر‌ها تحمیلی نیست؛ خودمان انتخاب می‌کنیم

وی ادامه داد: «ما خودمان هستیم که انتخاب می‌کنیم که این مبلغ باید پرداخت شود یا اینکه کالا چه به لحاظ کمی و چه کیفی چه باشد. در بعضی کشور‌ها کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور‌مان را برای مردم تامین می‌کنیم که از قدیم الایام هم همین بوده است. اگر همه پول‌ها را هم بتوانیم به کشور وارد کنیم، طبیعی است که برای خرید برخی اقلام و کالای اساسی باید به طرف مقابل پول بپردازیم حال چه اشکالی دارد در بعضی کشورها که مثلا دارو، شکر و تجهیزات هست، این‌ها را تهیه کنیم.»

حسنوند در پایان تاکید کرد: «معمولا این معاملات صورت می‌گیرد ولی الزامی برای اینکه حتما ایران این کار را انجام دهد، وجود ندارد. ضمن اینکه ما در کشور به اندازه کافی چایی در استان‌های شمالی کشور داریم و این اقلام گاهی به عنوان مازاد نیاز خریداری می‌شوند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو