طرز تهیه کوکی ماچا

کوکی ماچا , طرز تهیه کوکی ماچا , دستور پخت کوکی ماچا

کوکی ماچا یکی از انواع کوکی های خوشمزه بین المللی است که با چای ماچا درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی ماچا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی ماچا
آرد۱ و نیم پیمانه
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
پودر چای ماچا۲ و نیم قاشق چایخوری
کره¾ پیمانه
شکر¾ پیمانه
نمک¼ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
شکلات سفیدبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی ماچا

مرحله اول

برای تهیه کوکی ماچای خوشمزه ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب کره را به همراه شکر اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد سفید و کش دار شود. در ادامه تخم مرغ را به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس به مدت ۳ دقیقه مخلوط می کنیم. حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد، نشاسته ذرت، پودر چای ماچا و نمک را درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و روی مخلوط کره الک می کنیم. حالا مواد را با لیسک خوب مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا مایه کوکی را درون قیف ماسوره ای می ریزیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. حالا روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با قیف کوکی را به فرم دلخواه روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم. در ادامه سینی فر را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکی به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل بپزد.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به آن اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه وقتی کوکی از حرارت افتاد آن ها را روی توری قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

در این مرحله شکلات سفید را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم، سپس یک طرف کوکی ها را درون شکلات سفید می زنیم و درون یخچال قرار می دهیم تا شکلات سفت شود. کوکی ماچا را باید درون ظرف در بسته نگهداری کنیم. نوش جان.