قیمت خدمات قالیشویی و شستشوی مبل چقدر است؟

قیمت خدمات قالیشویی و شستشوی مبل چقدر است؟


منبع: نی نی بان

247

1400/10/2

09:06


تمیز نگه داشتن فرش و مبل‌های خانه می‌تواند معضل بزرگی باشد. مطمئناً هر روز بارها روی فرش خانه پا می‌گذارید و روی مبل‌ها استراحت می‌کنید و لم می‌دهید. حتی ممکن است روی فرش یا مبل خانه‌ی خود بنشینید و غذا و نوشیدنی بخورید.
در نتیجه، احتمال کثیف شدن فرش یا مبل منزل شما بالا است. پس به همین دلیل لازم است که با قیمت خدمات قالیشویی و شستشوی مبل آشنا باشید تا در وقت مناسب به یک قالیشویی خوب مراجعه کنید.

                                     

قیمت خدمات قالیشویی و شستشوی مبل


بیشتر بخوانید: قالیشویی آنلاین در غرب تهران و هزینه آن


در این مقاله می‌خوانید:

قیمت خدمات قالیشویی و شستشوی مبل تا حد زیادی به نوع شستشو بستگی دارد.
  • قیمت خدمات قالیشویی و شستشوی مبل
  • 5 راز تمیز نگه داشتن فرش از دیدگاه حرفه‌ای‌ها

قیمت خدمات قالیشویی و شستشوی مبل

قیمت خدمات قالیشویی و شستشوی مبل تا حد زیادی به نوع شستشو بستگی دارد. البته جنس فرش یا مبل شما نیز ممکن است بر نرخ شستشو تاثیر بگذارد.
معمولاً قیمت خدمات قالیشویی و شستشوی مبل مطابق زیر محاسبه می‌شود:

  • شستشوی عادی و معمولی فرش‌های ماشینی متری 11هزار و پانصد تومان است.
  • شستشوی عادی و معمولی فرش‌های دستباف به دلیل دقت و کار بیشتر، متری 15هزار تومان است.
  • شستشوی درجه 1 به همراه لکه برداری انواع فرش‌های ماشینی و دستباف ممکن است گران‌تر باشد که در بعضی از قالیشویی‌ها به صورت توافقی تعیین می‌شود.
  • شستشوی عادی موکت‌ها متری 7هزار تومان است.
  • خشکشویی موکت‌ها نیز متری 8هزار تومان است.
  • خشکشویی فرش‌های ماشینی در منزل، متری 16هزار تومان است.
  • خشکشویی فرش‌های دستباف در منزل نیز متری 22هزار تومان است.
  • قیمت خشکشویی مبلمان یکدست 7 نفره نیز حدود 210هزار تومان است.
  • قیمت لکه برداری هر دست مبل 7 نفره هم 50هزار تومان است.
  • شستشوی مبل تختخوابشوی تک نفره 80هزار تومان حساب می‌شود؛ هم‌چنین هزینه‌ی شستشو برای مبل تختخوابشوی 2 نفره، 120هزار تومان و مبل تختخوابشوی 3 نفره، 210هزار تومان است.
  • ‌هزینه‌ی سرویس حمل و نقل نیز جدا حساب می‌شود و به شهر محل زندگی شما و شهری که فرش و مبل خود را به قالیشویی آن‌جا واگذار کردید بستگی دارد.

                                     

هزینه شستشوی مبل


پیشنهاد ویژه نی نی بان: بهترین دکتر جراح بینی در تهران


5 راز تمیز نگه داشتن فرش از دیدگاه حرفه‌ای‌ها

وقتی برای اولین بار چیزی روی فرش‌ می‌ریزد، با عجله محل لک شده را نمالید. زیرا این کار فقط باعث می‌شود که لکه، بیشتر به داخل پرزهای فرش فرو برود.

حال که با قیمت خدمات قالیشویی و شستشوی مبل آشنا شدید، وقت آن است که یاد بگیرید تا حد ممکن از کثیف شدن فرش‌های خود جلوگیری کنید. در ادامه، رازهایی را با شما در میان می‌گذاریم که می‌توانید از آن‌ها برای تمیز نگه داشتن فرش‌های منزل خود استفاده کنید.

1- لکه‌ها را باید از بین ببرید! نه این‌که آن‌ها را مالش دهید!

وقتی برای اولین بار چیزی روی فرش‌ می‌ریزد، با عجله محل لک شده را نمالید. زیرا این کار فقط باعث می‌شود که لکه، بیشتر به داخل پرزهای فرش فرو برود.
در عوض، یک محلول تمیز کننده بردارید و به‌آرامی با یک پارچه‌ی تمیز، حوله یا اسفنج، محل لکه شده را پاک کنید. به علاوه، حرکت پارچه همیشه باید از لبه‌ی خارجی لکه به سمت داخل یا مرکز آن باشد. زیرا در غیر این صورت، لکه بیشتر به اطراف فرش پخش می‌شود.

                                     

قیمت قالیشویی


پیشنهاد ویژه نی نی بان: لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟


2- نوشابه و سرکه از دوستان شما هستند!

می‌توانید از نوشابه برای پاک کردن لکه‌ی بعضی از نوشیدنی‌ها روی فرش استفاده کنید.

می‌توانید از نوشابه برای پاک کردن لکه‌ی بعضی از نوشیدنی‌ها روی فرش استفاده کنید. به این صورت که ابتدا نوشابه را روی یک پارچه‌ی تمیز بریزید و روی لکه بکشید. اگر لکه کم‌رنگ شد، بار دیگر این کار رو تکرار کنید. اما اگر جواب نداد، سرکه سفید و آب را به نسبت یک به یک با هم مخلوط کرده و آن را روی لکه اسپری کنید.
سپس 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا کاملاً خیس بخورد و بعد، یک اسفنج تمیز و خشک بردارید و آن را روی ناحیه‌ی مذکور فشار دهید. این روند را تا زمانی که کل لکه از بین برود، تکرار کنید. در نهایت، محل را با آب گرم بشویید.

3- کرم اصلاح را هم امتحان کنید!

شاید باور نکنید اما بهترین پاک کننده‌ی فرش برای لکه‌های معمولی، همان کرم اصلاح معمولی است! کرم اصلاح تقریباً هر لکه‌ای را از بین می‌برد. فقط کافی است که آن را مستقیماً روی لکه بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند. در نهایت، بعد از سفت شدن کرم اصلاح، آن را با یک پارچه‌ی سفید خشک پاک کنید.
سپس، کار را با اسپری کردن محلول آب و سرکه سفید تمام کرده و محل را دوباره با پارچه پاک کنید.

                                     

شستشوی فرش


پیشنهاد ویژه نی نی بان: بهترین سونوگرافی تهران


4- صابون دشمن چربی‌ها است!

از بین بردن لکه‌های چربی از روی فرش سخت‌ترین کار است، اما صابون می‌تواند کار را راحت‌تر کند.

از بین بردن لکه‌های چربی از روی فرش سخت‌ترین کار است، اما صابون می‌تواند کار را راحت‌تر کند. چند قطره صابون ظرف‌شویی را در یک فنجان آب گرم بریزید و محلول را به آرامی مخلوط کنید تا صابون حل شود.
سپس محلول را در یک بطری اسپری بریزید و لکه‌ی چربی را با آن خیس کنید. در نهایت، محل لکه شده را با پارچه‌ی سفید یا حوله‌ی کاغذی پاک کنید. البته بسته به اندازه و سن لکه، ممکن است لازم باشد که این کار را چندین بار تکرار کنید.

5- قدرت لکه‌بری یخ را دست کم نگیرید!

یخ، بهترین ابزار لکه‌بری برای حذف آدامس از روی فرش محسوب می‌شود. فقط کافی است که چند تکه یخ بردارید و آن‌ها را به مدت 30 تا 45 ثانیه روی آدامس فشار دهید.
وقتی آدامس منجمد شد، با قاشق آن را از روی فرش بلند کنید و با قیچی یا چاقوی تیز، رشته‌های فرش چسبیده به آدامس را از قسمت نوک ببرید. اگر دقت به خرج دهید و فقط قسمت کوچکی از الیاف فرش را ببرید، لکه غیرقابل تشخیص باقی می‌ماند.

                                     

قیمت خدمات شستشوی مبل


پیشنهاد ویژه نی نی بان: درمان ناباروری در مردان، وقتی هیچ اسپرمی ندارند!


جمع‌بندی

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که فرش‌هایشان را خودشان در خانه بشویند؛ این کار ممکن است سخت باشد و شما را به زحمت بیندازد. در حالی که قالیشویی‌های زیادی در سطح شهر هستند که می‌توانند زحمت شما را کم کنند. قیمت خدمات قالیشویی و شستشوی مبل تا حد زیادی به نوع شستشو و جنس فرش، موکت یا مبل شما بستگی دارد.

به کلینیک نی نی بان هم سر بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو