جو بایدن رئیس‌جمهور ۷۹ ساله آمریکا اعلام کرد، در صورت حضور دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ احتمال نامزدی او در انتخابات بیشتر خواهد شد.

شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» مصاحبه‌ای اختصاصی با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ترتیب داده و از او درباره موضوعات داخلی و خارجی سوال کرده است.

«دیوید موئیر» خبرنگار این شبکه در بخشی از این مصاحبه از جو بایدن ۷۹ ساله درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ سوال کرد و نظر او را درباره احتمال رقابت دوباره با دونالد ترامپ جویا شد.

بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ به عنوان نامزد دموکرات با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا رقابت کرد و در نهایت در یک انتخابات جنجالی توانست بر رقیب جمهوری‌خواه خود پیروز شود. ترامپ و هوادارانش بارها مدعی شده‌اند که دموکرات‌ها با «تقلب گسترده» او را از ریاست جمهوری کنار زدند.

مصاحبه ای‌بی‌سی‌نیوز با بایدن روز چهارشنبه (دیروز) در کاخ سفید گرفته شده و قرار است پنجشنبه شب (امشب) به وقت تهران به صورت کامل پخش شود.

در بخشی از این مصاحبه خبرنگار از رئیس‌جمهور آمریکا سوال کرد: «آیا شما برنامه دارید که برای دور دوم انتخابات (ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴) شرکت کنید؟»

جو بایدن در پاسخ به این سوال گفت: «بله البته ببینید، من به سرنوشت احترام می‌گذارم. سرنوشت بارها در زندگی من دخالت کرده است. اگر در وضعیت سلامتی خوبی که الان از آن برخوردارم باشم یک بار دیگر رقابت خواهم کرد (در انتخابات نامزد خواهم شد)».