چرم بزی چه خصوصیاتی دارد؟

منبع: بیتوته

209

1400/10/2

10:08


چرم بزی چه خصوصیاتی دارد؟



چرم بزی,چرم بز,چرم بزی طبیعی

چرم بزی

 

چرم بزی طبیعی

چرم بز به علت انعطاف و نرمی همینطور لطافت ویژه، استفاده های زیادی در تولید محصولات چرمی دارد. این مدل چرم با کیفیت ها و طرح های گوناگون همینطور رنگبندی های متنوع به وسیله شرکت های گوناگونی تولید می گردد.

چنانچه تصمیم به تشخیص جنس کیف چرم ، دستکش چرم ، کفش چرم ، کمربند چرم و … را دارید باید بدانید که :

چرم بزی بستگی به نوع دباغی (چرم مخصوص ساخت کیف ، چرم مخصوص ساخت دستکش و … ) چه نازک و چه ضخیم باشد ، در هر حال نسبتا نرم و لطیف است، چرم بز انعطاف پذیری و نرمی و یکی از روش های تشخیص چرم بزی نرمی و لطافت ویژه محصول است و نشانه دوم آن وجود بر آمدگی ها و برجستگی های ریز روی سطح چرم است.

 

از چرم بزی به علت نرمی و لطافت و انعطاف پذیری بالا، بیشتر جهت ساخت محصولات چرم زنانه مانند کیف مجلسی چرم زنانه ، کیف لوازم آرایش چرم ، دستکش چرم ، پالتو چرم ، کت چرم ، کیف پول چرم زنانه و … استفاده می شود .

 

چرم بزی نسبت به چرم گاوی دانه های خیلی ریزی دارد که این مورد آن را متفاوت کرده و با داشتن قدری تجربه میتوان این را به آسانی تشخیص داد.

 

چرم بزی به نسبت چرم گاوی ضخامت کمتری دارد و همینطور از نظر ابعاد از چرم گاوی کوچکتر میباشد البته موارد استثناء نیز وجود دارد که چرم های بزی خیلی ضخیمی تولید میشوند اما بیشتر چرم های بزی خیلی ضخیم داری رگ و ریشه بیشتری هستند.

 

چرم بزی,چرم بز,شناخت بهتر انواع چرم بزی

چرم بزی

 

شناخت بهتر انواع چرم بزی طبیعی

شناخت بهتر انواع چرم بزی طبیعی همان گونه که اشاره شد چرم طبیعی بز به علت خصوصیت های ویژه، به عنوان یکی از پر مصرف ترین چرم ها شناخته شده است.

 

این نمونه چرم به علت متراکم بودن بافت چرم، دارای استحکام و ماندگاری بالایی است.

 

چرم بز در برابر تغییرات دمایی کیفیت خود را از دست نداده و دچار ترک خوردن یا پوسته پوسته شدن نمی شود.

 

قابلیت رنگ پذیری در چرم بز بیشتر از دیگر چرم ها است. به همین علت چرم بز دارای تنوع رنگ بالایی در بازار است.

 

چرم بزی,چرم بز,ویژگی های چرم بزی

چرم بزی

 

چرم بزی بهتر است یا چرم گاوی؟

گرچه پوست گاو از پوست بز ضخیم‌تر و محکم‌تر است ولی به اندازه پوست بز انعطاف‌پذیری و قابلیت کشش ندارد. پوست گاو وزن بیشتری دارد در حالی که پوست بز نسبتاً سبک‌تر است.

 

همینطور پوست گاو نسبت به پوست بز گرم‌تر است. چرم حاصل از پوست گاو نسبت به پوست بز نرمی و لطافت کمتری دارد. از لحاظ قیمت چرم گاوی نسبت به چرم بزی گرانتر است. با توجه به مواردی که گفتیم اگر خصوصیتهای چرم گاوی مثل عایق بودن چرم برایتان مهم است چرم گاوی را توصیه می‌کنیم و اگر نرمی و لطافت چرم برایتان اهمیت دارد بهتر است محصول ساخته شده از پوست بز را انتخاب کنید.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو