مواد مخدر مصنوعی جدید

مواد مخدر مصنوعی جدید "فلاکا" باعث رفتارهای دیوانه وار می شود


منبع: بیتوته

232

1400/10/2

10:08


مواد مخدر مصنوعی جدید "فلاکا" باعث رفتارهای دیوانه وار می شود



تاثیر ماده مخدر فلاکا بر عملکرد مغز و قلب, ماده مخدر فلاکا چیست, ماده مخدر فلاکا

ماده مخدر فلاکا (جوکر) به عنوان یکی از مواد مخدر خطر آفرین شناخته شده است

 

عوارض وحشتناک ماده مخدر فلاکا (جوکر)

مواد مخدر شامل مواد شیمیایی و یا طبیعی هستند که مصرف آنها بر روی عملکرد مغز و بدن تاثیرات منفی می گذارد. برخی از این مواد جنبه دارویی دارد و توسط پزشک تجویز می شود اما برخی تنها تاثیرات روان گردانی دارد. یکی از مواد جدیدی که به تازگی وارد جوامع شده فلاکا می باشد که در این مقاله در مورد آن و عوارض بسیار خطرناک آن توضیح می دهیم.

فلاکا ماده مخدر زامبی

فلاکا ماده مخدر خطرناکی است که جدیدا وارد جوامع شده است. این ماده مخدر صنعتی به صورت علمی به عنوان یک محرک آمفتامین در نوع کاتینون است و نام آزمایشگاهی آن آلفا پی وی پی می باشد.

 

این ماده برای اولین بار در سال 1963 در آزمایشگاه به عنوان یک محرک عصبی اختراع شد که از آن برای درمان بیماران مبتلا به اختلال نقص توجه یا نارکولیسی نوعی عارضه به معنی حمله خواب استفاده می شد. این ماده به مرور زمان جنبه دارویی خود را از دست داد و تبدیل به یک ماده خطرناک شد.

 

هنگامی که افراد سودجود متوجه ایجاد تغییراتی بعد از مصرف این دارو در بدن شدند از آن به عنوان یک ماده مخدر استفاده کردند. اولین بار در مورد مصرف این ماده مخدر در اواخر سال 2014 توسط پلیس، بیمارستان و نیرو های نجات آتش نشانی در ایالت فلوریدای آمریکا گزارشی ارائه شد.

 

بر اساس این گزارشات افرادی که این ماده مخدر را مصرف کرده بودند دچار علائمی مانند رفتار های عجیب و غریب، هیجان و پریشانی، پارانویا و توهمات قدرت فوق بشری شده بودند. در برخی از گزارشات نیز در مورد این دسته از افراد ذکر شده بود که این افراد بعد از مصرف فلاکا در خیابان ها به صورت کاملا برهنه می دویدند. در گزارش دیگری مطرح شد که فردی که فلاکا مصرف کرده بود در حالی که فریاد می زد سعی داشت به ایستگاه پلیس وارد شود. این رفتار های غیر عادی و خشونت آمیز بخشی از اثرات و پیامد های مصرف این ماده مخدر تازه وارد می باشند.

 

چرا فلاکا مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است؟

این ماده مخدر به علت شباهت های زیادی که به کوکائین دارد و در عین حال نسبت به این ماده بسیار ارزان تر است، توجه بسیاری از افرادی را که به کوکائین معتاد بوده اند و به علت بالا بودن قیمت آن قادر به تهیه آن نمی باشند به خود جلب کرده است.

 

یکی از علت های دیگری که این ماده مخدر توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کرده است عدم آگاهی و دانش کافی برخی از جوانان نسبت به عوارض و خطرات مصرف این ماده می باشد، به همین دلیل به راحتی از آن در مهمانی ها و پارتی ها استفاده می کنند.

این ماده مخدر بسیار اعتیاد آور است به طوری که فرد تنها با یک بار مصرف کردن به این ماده اعتیاد پیدا می کند. اگر چه این ماده شباهت های زیادی با کوکائین دارد اما نحوه ترک آن با کوکائین بسیار متفاوت است.

 

نحوه مصرف فلاکا

 

مخدر فلاکا یا زامبی, ماده مخدر فلاکا در ایران, عکس مواد مخدر فلاکا

پس از استنشاق ماده مخدر فلاکا (جوکر) بدن دچار بی اختیاری می گردد

 

فلاکا از نظر شکل ظاهری بسیار به شن یا نمک دریایی شبیه است. فلاکا معمولا به صورت استفاده در سیگار الکترونیکی، تزریق، دود کردن، خوردن و یا استنشاق مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از مصرف این ماده، بدن تحت تاثیر قرار گرفته و در نتیجه ی آن، فرد کنترل بدن خود را از دست می دهد تا جایی که ممکن است بر اثر بی اختیاری دچار جراحت و یا مرگ شود.

 

فلاکا در مقایسه با مواد دیگری مانند کوکائین، ال اس دی و اکستازی ارزان تر بوده و در عین حال دارای تاثیری بسیار شبیه به آنها می باشد از همین جهت برخی از افراد سودجو تصمیم گرفتند این ماده را تولید کرده و بفروشند.

 

فلاکا شباهت زیادی که به کوکائین دارد و نحوه مصرف آنها نیز شبیه هم است و دارای حس و حال مشترکی هستند، به همین دلیل نیز این ماده در بین جوانان از محبوبیت زیادی برخوردار است به طوری که در مهمانی ها و پارتی ها از این ماده استفاده می شود. افراد معمولا برای کسب لذت بیشتر، فلاکا را با استفاده از سیگار الکترونیکی مصرف می کنند. بخار حاصل از این ماده بسیار خطرناک بوده و خیلی سریع توسط ریه ها جذب می شود و وارد جریان خون می شود.

 

روش دیگری که برای مصرف این ماده استفاده می شود، پودر کردن و رقیق کردن آن و در نهایت تزریق مستقیم به بدن می باشد. این روش نسبت به روش قبلی کند تر و ضعیف تر است به همین علت نیز فرد مصرف کننده در این روش دچار مسمومیت شدید نمی شود.

 

در حالی که در روش قبلی یعنی بخور کردن با استفاده از سیگار الکترونیکی و وارد شدن به جریان خون از طریق ریه ها، فرد به شدت دچار مسمومیت و در نهایت مرگ می شود.

اثرات توهم زایی این ماده تا 4 الی 5 ساعت در بدن می ماند و عوارض جانبی آن تا چند روز بعد از مصرف نیز ادامه دارد حتی اگر تنها یک دوز مصرف شده باشد.

 

عوارض مصرف فلاکا و تاثیر آن بر عملکرد مغز و قلب

 

تاثیرات ماده مخدر فلاکا بر بدن, نحوه مصرف فلاکا, عوارض مصرف فلاکا

یکی از عوارض مصرف مواد مخدر فلاکا (جوکر) اختلال در کارکرد مغز می باشد

 

فلاکا یک ماده مخدر با عوارض شدید است به طوری که فرد نه تنها هنگام مصرف دچار عوارضی مانند هیجانات و رفتار های عجیب و غریب می شود و کنترل خود را از دست می دهد بلکه عوارض جانبی بسیار بد و خطرناکی نیز دارد.

 

این ماده به علت اینکه فرد مصرف کننده را دچار بی اختیاری می کند، فرد قادر به تشخیص واقعیت از خیال نیست و به همین علت نام آن را زامبی گذاشته اند، که این مورد از عوارض اصلی فلاکا می باشد.

 

هنگامی که فرد بر اثر مصرف این ماده دچار هیجان بیش از حد و هذیان می شود، مغز او تحت تاثیر قرار گرفته و عملکرد آن به کلی مختل می شود و فرد کنترل دست و پای خود را از دست می دهد. در برخی از موارد فرد حتی به آزادی خود شک کرده و اقدام به فریاد زدن، زخم کردن کرده و یا حتی تشنج می کند.

 

در نتیجه ی این رفتار ها دمای هسته بدن بالا رفته و ترکیب دمای بالای بدن و تحرکات بیش از حد عضله می تواند باعث ایجاد بروز مشکلات متابولیسمی در بدن می شود. سپس بافت عضلانی شروع به تجزیه کرده و اقدام به آزاد سازی پروتئین و سایر مواد سلولی در جریان خون می کند. بر اثر تحرکات شدید و تسریع فرایند متابولیسمی ، آب بدن بسیار کاهش یافته و در نهایت عملکرد کلیه ها دچار اختلال شده و منجر به نارسایی کلیه می شود و در نهایت مرگ را به دنبال دارد. این مورد مربوط به اختلالات مغز در کنترل اعضای بدن می باشد.

 

عوارض جانبی ایجاد شده در نتیجه مصرف فلاکا شامل موارد زیر است:

 

ماده مخدر فلاکا, مخدر فلاکا یا زامبی, ماده مخدر فلاکا در ایران

حرکت ناخودآگاه عضلات به عنوان یکی از علائم مصرف ماده مخدر فلاکا شناخته شده است

 

• افزایش ناگهانی ضربان قلب

• تحریک شدید

• حرکت ناگهانی و ناخود آگاه عضلات

• هذیان و توهمات شدید

• فعالیت و جنب و جوش غیر عادی و بیش از حد

 

تاثیر ماده مخدر فلاکا بر عملکرد مغز و قلب, ماده مخدر فلاکا چیست, ماده مخدر فلاکا

گسترده ترین علائم مصرف ماده مخدر فلاکا انجام فعالیت های غیر عادی است

 

سخن پایانی

فلاکا ماده مخدر جدیدی است که در ابتدا به عنوان یک دارو برای درمان برخی از بیماری های روحی و روانی اختراع و تجویز می شد. این ماده بسیار خطرناک بوده و دارای عوارض وحشتناکی است. همچنین بسیار اعتیاد آور بوده و تنها با یک بار مصرف کردن فرد دچار اعتیاد می شود. اکنون که تا حدودی با این ماده مخدر خطرناک و عوارض و خطرات ناشی از آن آشنا شدید توصیه می کنیم در اطلاع رسانی به افراد جامعه سهیم باشید و در مورد این ماده و سایر مواد خطرناک به جوانان و نوجوانان آگاهی های لازم را بدهید.

 

گردآوری: بخش سلامت بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو