عذرخواهی شرکت لبنیات کُره ای به خاطر تشبیه زنان به گاو شیرده در یک تبلیغ

منبع: روزیاتو

134

1400/10/2

10:22


عذرخواهی شرکت لبنیات کُره ای به خاطر تشبیه زنان به گاو شیرده در یک تبلیغ

عذرخواهی شرکت لبنیات کُره ای به خاطر تشبیه زنان به گاو شیرده در یک تبلیغ

یک شرکت لبنیات کُره ای به خاطر تشبیه زنان به گاوه شیرده در یک آگهی تبلیغاتی با انتقاد شدیدی در شبکه های اجتماعی مواجه شده است.

در این تبلیغ ۳۷ ثانیه ای ِ «سئول میلک»، که یکی از بزرگ ترین شرکت های لبنیاتی کره جنوبی است، مردی در حالی که یک دوربین فیلمبرداری در دست دارد از میان جنگل به سمت یک بیشه ی خوش منظره می رود. مرد وقتی به بیشه می رسد مخفیانه از زنانی فیلمبرداری می کند که از آب یک نهر می نوشند و به بدن خود کش و قوس می دهند.

این تبلیغ با صدای مرد آغاز می شود که می گوید: «بالاخره توانستیم آن ها را در نقطه ای بکر که طبیعت اصالت خود را در آن حفظ کرده، با دوربین شکار کنیم.»

مرد در ادامه می گوید: «آن ها از آب پاک این طبیعت دست نخورده می نوشند، رژیم غذایی اورگانیک و سازگار با محیط زیستی دارند و در محیطی آرام در آرامش زندگی می کنند. سعی می کنم با احتیاط به آن ها نزدیک شویم.»

مرد سپس به طور تصادفی پا روی شاخه ی کوچکی می گذارد و سوژه های خود را از جا می پراند. در صحنه ی بعد اما زن ها به گاوهایی در حال مومو کردن تبدیل شده اند.

این تبلیغ با این جمله به پایان می رسد: «آب پاکیزه، تغذیه ی اورگانیک، شیر صد در صد خالص سئول میلک. شیری اورگانیک از دامداری اورگانیک در دل طبیعت دلپذیر چئونگ جانگ.»

این ویدئو ابتدا روز ۲۹ نوامبر در صفحه ی یوتیوب رسمی سئول میلک منتشر شد. اما پس از واکنش های منفی به آن در شبکه های اجتماعی، روز ۸ دسامبر حذف شد.

کاربری در صفحه ی اینستاگرام این شرکت نوشته: «دیگر شیر سئول میلک نمی خورم. آدم ها را هیچ وقت نباید به گاو تشبیه کرد و فیلمبرداری مخفی هرگز نباید جایی در تبلیغات داشته باشد.»

برخی کاربران یوتیوب هم از این ویدئو انتقاد کرده بودند. به عقیده ی آن ها این تبلیغ مشوق فیلمبرداری مخفی با نیات جنسی است، کاری که به آن «مولکا» گفته می شود.

کاربری در یوتیوب درباره ی این ویدئو نوشته بود: «ترکیبی از مولکا و زن بیزاری. باورنکردنی است.»

ویدئوی اصلی گرچه حذف شده اما بارها بازنشر شده و کامنت های زیادی گرفته است.

کاربر دیگری در یوتیوب نوشته: «این تبلیغ مشمئز کننده اصلاً چطور پذیرفته شده؟ فکر نشده طراحی و ساخته شده؟»

سئول میلک در واکنش به انتقادات، روز ۸ دسامبر بیانیه ای در وبسایت خود منتشر کرد.

در این بیانیه آمده: «از همه ی کسانی که این تبلیغ خاطر آن ها را آزرده ساخته صمیمانه عذرخواهی می کنیم. با غم فراوان اشتباه خود را می پذیریم و در عملکرد خود تجدیدنظر خواهیم داشت و بیشتر مراقب خواهیم بود تا جلوی وقایع مشابه را در آینده بگیریم. به نشانه ی عذرخواهی سر خم می کنیم.»

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو