رمزگشایی از تصادف بی‌سابقه متروی کرج - تهران

منبع: برترین ها

109

1400/10/2

11:26


حادثه تصادف دو قطار مترو با یکدیگر، تاوان غفلت از شیوه‌‌‌های نوین تامین مالی برای اداره شهر است.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: حادثه تصادف دو قطار مترو با یکدیگر، تاوان غفلت از شیوه‌‌‌های نوین تامین مالی برای اداره شهر است.

برخورد دو قطار مترو در خط کرج - تهران حوالی ساعت ۷:۰۸ روز چهارشنبه رخ داد. تصادف مربوط به دو قطار هم‌‌‌جهت تندرو و کندرو در مسیر کرج - تهران بوده و آنها از بغل با یکدیگر برخورد کرده‌‌‌اند؛ برخوردی که به تخریب تعدادی از درهای واگن‌‌‌ها منجر شد. تا زمان نگارش این گزارش حادثه مذکور تلفات جانی نداشت و تعداد مصدومان ۲۲ نفر اعلام شد.

 اگرچه علت قطعی حادثه مذکور به طور رسمی اعلام نشده اما به نظر می‌رسد با توجه به کدهایی که مدیران شهری در مصاحبه‌‌‌های اولیه درباره این موضوع داده‌‌‌اند، در کنار سه فرضیه احتمالی، فرضیه چهارمی وجود دارد که می‌تواند تعریف دقیق‌‌‌تری از علت این تصادف کم‌‌‌سابقه ارائه کند.

فرضیه چهارم ترکیبی از سه عامل خطای راهبری، اشکال فنی و فرسودگی است که زمینه‌‌‌ساز بروز این حادثه شده است. در واقع بروز حادثه تصادف دو قطار مترو با یکدیگر، تاوان غفلت از شیوه‌‌‌های نوین تامین مالی برای اداره شهر است و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط حاکم بر بودجه کل کشور، وقت آن رسیده که مدیریت شهری باور کند چاره‌‌‌ای جز ایستادن روی پای خود ندارد و باید ظرفیت‌‌‌های درآمدزایی پایدار برای شهر را فعال کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو