ساخت مجتمع تجاری با کاهش مصرف انرژی در هنگ‌کنگ

284

1400/10/2

12:25


آخرین پروژه مفهومی شرکت معماری آروپ یک برج تجاری در هنگ‌کنگ با هدف رسیدن به کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ است.

ساخت مجتمع تجاری با  کاهش مصرف انرژی در هنگ‌کنگ

گروه معماری هنرآنلاین: شرکت معماری آروپ برنده رقابت طراحی برج تجاری ۲۳۰ متری در هنگ‌کنگ شد. هدف این پروژه رسیدن به کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ است. روبان سبز این بنا ترکیب تکنولوژی و طبیعت برای ایجاد یک اکوسیستم شهری و حمایت از نسل جدید محیط‌های کاری است.

این پروژه با نمای خارجی منحنی، باغ‌های معلق، دیوارهای جلبکی و منابع مختلف انرژی تجدیدپذیر، ساختمانی با عملکرد بالا است که قرار است در کم‌تر از یک دهه پس از ساخت‌وساز به کربن خنثی دست یابد. با این پروژه، گروه معماری آروپ تعهد خود را به کربن‌زدایی نشان می‌دهد و از تخصص پایداری، فناوری و طراحی دورانی خود برای ایجاد چراغی برای توسعه آگاهانه محیط زیست هنگ‌کنگ استفاده می‌کند.

این طرح که برای پاسخگویی بهینه به شرایط  این منطقه شکل گرفته توسط شبکه‌ای از فضاهای مشترک سبز که یک مسیر صعودی را در سراسر برج  تشکیل می‌دهند، تعریف شده است. این شبکه متشکل از باغ‌ها و میدان‌های خنک‌کننده در طبقات پایین، یک مسیر تزئین شده با پدهای انرژی جنبشی، باغ با تهویه طبیعی و گیاهان خوراکی و همچنین یک فضای آزاد بر روی پشت‌بام با ۵۰۰ صندلی که برای تجمعات مختلف از جمله تئاتر طراحی شده است.

طبقات اداری برج با آتریوم‌های محلی سوراخ می‌شوند و فضاهای مشترک محل کار را در سطوح مختلف به هم متصل می‌کنند. ساختمان دارای تهویه طبیعی است و یک محیط کار سالم را فراهم می‌کند. نماهای شرقی و غربی پنجره‌ها قابلیت خودکار دارند که با صفحات فتوولتائیک در سطوح بالاتر و سایه‌های چاپ‌شده سه‌بعدی که از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی طراحی شدند.

نمای جنوبی شامل مجموعه‌ای از واحدهای مدولار لوله‌ای است که با PV منحنی پوشیده شده‌اند که لابی، کافه‌ها و سایر امکانات مشابه را در خود جای می‌دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو