هشدار: این افراد حتی پس از تزریق دز سوم واکسن کرونا ایمنی کافی پیدا نمی کنند!

86

1400/10/2

16:03


بررسی های پژوهشگران دانشگاه وین نشان می‌دهد بیماران پیوند کلیه که دایما مجبور به مصرف داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی هستند، حتی پس از 3 دز واکسیناسیون نیز ایمنی کافی در برابر ویروس عامل کرونا ندارد.

هشدار: این افراد حتی پس از تزریق دز سوم واکسن کرونا ایمنی کافی پیدا نمی کنند!

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از پایگاه خبری ساینس، پس از پیوند اعضا مثل قلب، کبد، ریه یا کلیه، استفاده از داروهای سرکوب‌کننده ایمنی تا پایان عمر ضروری است.این داروها به منظور جلوگیری از رد عضو پیوندشده توسط سیستم ایمنی مصرف می‌شوند؛ اما عوارضی نیز دارند که مهمترین آن تضعیف پاسخ واکسن است.

محققان دانشگاه وین اثربخشی واکسن کرونا را در بیمارانی که پیوند کلیه انجام دادند بررسی کردند.نتایج نشان می‌دهد حتی پس از تزریق سومین دز واکسن، ‌حدود ۹۰ درصد از بیماران پیوندی، بدون درنظر گرفتن اینکه واکسن mRNA یا یک وکتور باشد، ایمنی کافی سلولی یا هومورال ایجاد نکرده‌اند.

محققان در ادامه مطالعاتی را در مورد بیمارانی که پس از واکسن ایمنی کافی ایجاد نکرده‌اند آغاز کردند و اثربخشی یک کوکتل آنتی بادی انسانی را در برابر SARS-CoV-۲ بررسی کردند تاببیند آیا می‌تواند برای بیماران پیوندی که ایمنی کافی ندارد مورد استفاده قرار گیرد. هنوز نتایج این بررسی منتشر نشده است.  نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

منبع:ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو