فیلم‌های مشابه با فیلم Divergent – بخش اول

فیلم‌های مشابه با فیلم Divergent – بخش اول


منبع: فوت و فن

265

1400/10/2

16:56


فیلم‌های مشابه با فیلم Divergent – بخش اول

چه حس آخرالزمانی و آینده‌نگرانه آن یا مبارزات بر حق علیه سیستم، چیزهای بسیاری در مجموعه فیلم‌های سنت‌شکن (Divergent) وجود دارند که می‌توان آن‌ها را دوست داشت. فیلم سنت‌شکن، اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته ورونیکا راث (Veronica Roth) است. در این مطلب قرار است به معرفی فیلم‌هایی بپردازیم که شباهت‌هایی با فیلم سنت‌شکن دارند.

فیلم دونده هزارتو (The Maze Runner)

The Maze Runner

The Maze Runner

فیلم دونده هزارتو شباهت زیادی با فیلم سنت‌شکن دارد. فیلم دونده هزارتو بر اساس رمانی به همین نام است و اتفاقات آن در دنیایی آخرالزمانی رخ می‌دهد. این فیلم، داستان شخصی به نام توماس با بازی دیلن اوبرایان (Dylan O’Brien) را بازگو می‌کند که متوجه می‌شود در درون یک هزارتوی بتنی گرفتار شده است. او تنها نیست و چندین پسر جوان دیگر همانند او نیز در اینجا هستند. آن‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند تا از این هزارتوی مرگبار و پر از تله‌های کشنده زنده خارج شوند. جنبه آخرالزمانی فیلم دونده هزارتو بسیار شبیه به فیلم سنت‌شکن است.

فیلم بازی‌های گرسنگی (The Hunger Games)

The Hunger Games

The Hunger Games

در فیلم‌ بازی‌های گرسنگی، جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) نقش دختری جوان به نام کتنیس اوردین را بازی می‌کند که نماینده منطقه خودش در بازی‌های گرسنگی است. این فیلم بر اساس مجموعه رمانی به همین نام نوشته سوزان کالینز (Suzanne Collins) است. اتفاقات فیلم بازی‌های گرسنگی همانند فیلم سنت‌شکن، در دنیایی آخرالزمانی رخ می‌دهند که در آن، قدرتمندان بیشتر عطش قدرت دارند. در این بازی‌ها، کتنیس باید با یازده شرکت‌کننده دیگر رقابت نماید. برنده این بازی‌ها به جای آنکه دسیسه‌ای برای قدرتمندان باشد، به نمادی برای انقلاب و رستاخیز مردم تبدیل می‌شود.

فیلم بخشنده (The Giver)

The Giver

The Giver

همانند فیلم سنت‌شکن، در فیلم بخشنده نیز یک شبه دولت به دنبال آن است تا یک کشور ایده‌آل بسازد. دنیای جدید شکل گرفته، عاری از درد و عذاب است اما هزینه شکل‌گیری آن، احساسات و خودمختاری بوده است. با این حال، شخصی به نام جوناس با بازی برنتون توایتز ( Brenton Thwaites) موفق می‌شود تا پشت این زندگی عجیب را ببیند و او قرار است به عنوان بخشنده بعدی جامعه تبدیل شود. به عبارت دیگر، او قرار است مسئولیت سنگین ذخیره خاطرات جوامع گذشته را به دوش بکشد. او متوجه می‌شود که آینده جامعه آن‌ها بدون این تجربیات، بی معنی خواهد بود.

فیلم موج پنجم (The 5th Wave)

The 5th Wave

The 5th Wave

اتفاقات فیلم موج پنجم از دیدگاه شخصیت کیسی با بازی کلویی گریس مورتز (Chloë Grace Moretz) دیده می‌شوند. او به دنبال آن است تا برادر کوچک‌تر خودش را به آخرین مکان امن برای بشریت برساند. بیگانگانی به سیاره زمین آمده‌اند و به بشریت آسیب زده‌اند و تاکنون چهار موج از حملات آن‌ها صورت گرفته است. در نهایت، کیسی متوجه می‌شود که تنها راه برای حفاظت از برادر کوچک‌ترش، این است که برای نجات و امنیت تمام بشریت مبارزه کند.

فیلم تل‌ماسه (Dune)

Dune (2021)

Dune (2021)

گرچه یک نسخه از این داستان در سال ۱۹۸۴ میلادی به فیلم تبدیل شده است اما در این فهرست، قرار است به شما فیلم تل‌ماسه محصول سال ۲۰۲۱ میلادی را پیشنهاد بدهیم. این فیلم بازسازی، بینندگان را با حکومت‌هایی سرکوب‌گر و قهرمانانی شجاع آشنا خواهد کرد. این فیلم همانند رمان آن، داستان را حول محوریت پاول آتریدس با بازی تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) شکل داده است. پاول به دنبال آن است تا خطرناک‌ترین سیاره جهان را به مسیری برجسته هدایت کند و از این طریق، امنیت خانواده و مردمانش را تامین نمایند. او برای این کار باید بار امپراتور مقابله کند.

فیلم ماتریکس (The Matrix)

The Matrix

The Matrix

با اینکه ممکن است در نگاه اول ارتباطی میان فیلم ماتریکس با فیلم سنت‌شکن دیده نشود اما بدون شک، فیلم سنت‌شکن یادآور برخی از موضوعات و تم‌های فیلم ماتریکس است. در فیلم ماتریکس، گروهی پیشگام از انسان در حال مبارزه با یک دشمن انگل‌مانند و ظالم هستند. داستان فیلم ماتریکس از نقطه نظر شخصی به نام توماس اندرسون ملقب به نئو با بازی کیانو ریوز (Keanu Reeves) بازگو می‌شود. او در نبرد میان انسان‌ها و ماشین‌ها، عملا شخص موعود به شمار می‌رود. او به کمک مورفیس با بازی لورنس فیشبرن (Laurence Fishburn) و ترینیتی با بازی کری ان ماس (Carrie-Anne Moss)، به چهره قیام انسان‌ها تبدیل می‌گردد.

فیلم بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

Ready Player One

Ready Player One

اتفاقات فیلم بازیکن شماره یک آماده، در دنیایی پسا آخرالزمانی و آینده‌محور رخ می‌دهند که در آن، بیشتر انسان‌ها ترجیح می‌دهند تا خودشان را در درون یک واقعیت مجازی به نام اوایسیس غرق کنند. پس از مرگ خالق این واقعیت مجازی به نام جیمز هالیدی با بازی مارک رایلنس (Mark Rylance)، او یک ثروت بزرگ را در درون این واقعیت مجازی به جا می‌گذارد و می‌گوید که هر کس بتواند این مسابقه را برنده شود، این ثروت بزرگ را بدست خواهد آورد. از جمله افرادی که به دنبال این ثروت بزرگ هستند، وید واتس با بازی تای شرایدن (Tye Sheridan) است. او سه چالش ابتدایی این مسابقه بزرگ را برنده می‌شود اما هر چه قدر که پیش می‌روند، چالش‌ها و موانع بزرگتری در سر راه آن‌ها قرار می‌گیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو