بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران با توجه به نفوذ زبانه سامانه سرد بارشی، امروز آسمان نیمه ابری بتدریج ابری گاهی همراه با وزش باد در اواخر وقت احتمال بارش پراکنده و برای روز جمعه( ۳ دی ماه)، آسمان ابری و در بعضی ساعات بارش باران با احتمال بارش برف و در نواحی شمالی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها (همراه با کاهش محسوس دما) بارش برف همراه با مه رقیق و کولاک برف و در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید در نواحی جنوب و جنوب غربی پیش بینی می‌شود.

برای روز شنبه( ۴ دی ماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعات وزش باد شدید بخصوص در غرب و جنوب غربی و از روز یکشنبه تا دوشنبه( ۵ تا ۶ دی ماه) آسمان صاف گاهی وزش باد و برای مناطق پرتردد شهری از روز دوشنبه( ۶ دی ماه) بتدریج غبار محلی مورد انتظار است. 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه آبعلی با بیشینه دمای ۰ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌است.

آسمان تهران فردا (۳ دی ماه) ابری همراه با وزش باد به همراه بارش پراکنده با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۴ دی ماه) صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد  با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

سامانه سرد بارشی برای آسمان تهران