وزیر بهداشت: مردم از ما واکسن برکت می‌خواهند

منبع: برترین ها

130

1400/10/2

21:31


وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی با اشاره به سرعت عمل محققان کشورمان در تامین تجهیزات و تولید واکسن کرونا اعلام کرد که بستر برای ساخت واکسن‌های جدید در کشور فراهم است و طبق بررسی های علمی، واکسن کوو برکت از کم عارضه ترین واکسن های کرونا در جهان است .

ایرنا : وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی با اشاره به سرعت عمل محققان کشورمان در تامین تجهیزات و تولید واکسن کرونا اعلام کرد که بستر برای ساخت واکسن‌های جدید در کشور فراهم است و طبق بررسی های علمی، واکسن کوو برکت از کم عارضه ترین واکسن های کرونا در جهان است .

وزیر بهداشت: مردم از ما واکسن برکت می‌خواهند

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک دارویی برکت و کارخانه تولید واکسن کرونا وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان ساوجبلاغ به خبرنگاران گفت: امروز گروه دارویی برکت آخرین فناوری روز دنیا را در زمینه تولید دارو و واکسن در کشور از جمله شهرک دارویی برکت ساوجبلاغ فراهم کرده که اقدامی بی بدیل است.

وی ادامه داد: جوانان دانشمند کشورمان امکاناتی در مجموعه برکت ایجاد کرده اند که موجب قوت قلب برای مردم است زیرا ما در شرایط تحریم و تهدید قرار داریم و تامین این امکانات موجب شده تا ما بتوانیم برای هر شرایطی خودکفا باشیم .

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری این نکته که اکنون ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود، گفت : سه درصد داروها مربوط به بیماری های خاص بوده و وارداتی است .

عین اللهی افزود: تلاش ها بر این است تا توسعه تجهیزات از جمله کارهای زیربنایی برکت ، زمینه برای تامین ۱۰۰ درصدی داروها در داخل انجام شود.

وی با کم نظیر توصیف کردن مجموعه امکات و مراکز تولید دارو شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت : این مجموعه با جذب شرکت های جدید در تلاش برای تامین داروهای مورد نیاز کشور است.

۸۷ درصد جمعیت کشور حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه تاکنون ۱۱۵ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است ، گفت : در این مدت ۸۷ درصد جمعیت هدف حداقل یک دز واکسن و ۷۶ درصد ۲ دز واکسن دریافت کرده اند ضمن آنکه نوبت سوم واکسیناسیون نیز در حال انجام است.

عین اللهی اظهار داشت: امروزه این امکانات در کشور فراهم شده که هر سویه جدید کرونا در جهان شیوع پیدا کند ، زمینه برای ساخت واکسن آن در ایران داریم .

وی با بیان اینکه عدم توزیع مساوی واکسن سبب شیوع سویه جدید کرونا «اومیکرون » در جهان شده است ، گفت : این ویروس از سرعت بالای انتشار برخوردار است .

مردم پروتکل ها را جدی بگیرند

وزیر بهداشت و درمان با تاکید بر انجام واکسیناسیون در کشور توسط مردم گفت : انتظار می رود مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات مانع گسترش «اومیکرون » در کشور شوند.

وی تاکید کرد که انجام دز سوم واکسن کرونا ۷۰ تا ۸۰ درصد از ابتلا به اومیکرون جلوگیری می کند.

وزیربهداشت و درمان در سفر یک روزه خود به استان البرز از بخش های مختلف شهرک دارویی برکت ساوجبلاغ بازدید کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو