پیتر جکسون

پیتر جکسون پردرآمدترین فرد صنعت سرگرمی در سال ۲۰۲۲ با ۵۸۰ میلیون دلار کارگردان «ارباب حلقه‌ها» به سومین فرد تاریخ تبدیل شده بود که با فیلمسازی میلیاردر می‌شد.

«پیتر جکسون» کارگردان فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of the Rings) در صدر فهرست پردرآمدترین افراد صنعت سرگرمی در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت. این فیلمساز ۶۰ ساله در فهرستی که «فوربز» منتشر کرده با فروش کمپانی خلق جلوه‌های ویژه‌اش در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ به قیمت ۱.۶ میلیارد دلار، در رتبه اول جای گرفته است. آن قرارداد باعث شد جکسون به سومین فرد در طول تاریخ بدل شود که با فیلمسازی میلیاردر می‌شد. پیش از او «استیون اسپیلبرگ» و «جورج لوکاس» با ساختن فیلم میلیاردر شده بودند.

به گزارش مووی م به نقل از 30نما، استودیوی «وتا دیجیتال» جکسون به کمپانی «یونیتی» فروخته شد که بازی‌هایی چون «پوکیمون گو» (Pokémon Go) را در کارنامه دارد. «وتا دیجیتال» در خلق جلوه‌های ویژه «ارباب حلقه‌ها»، «بازی تاج‌وتخت» (Game Of Thrones)، «آواتار» (Avatar)، «سیاره میمون‌ها» (Planet Of The Apes)، «بیوه سیاه» (Black Widow) و بسیاری دیگر مشارکت کرده و شش نامزدی اسکار و شش نامزدی بفتا را کسب کرده است. جکسون به‌تازگی مستند «بیتلز: برگرد» (The Beatles: Get Back) را از دیزنی+ منتشر کرده است.

در فهرست «فوربز»، «بروس اسپرینگستین» با ۴۳۵ میلیون دلار، «جی-زی» با ۳۴۰ میلیون دلار، «دووین جانسون» با ۲۷۰ میلیون دلار، «کانیه وست» با ۲۳۵ میلیون دلار، «تری پارکر» و «مت استون» خالقان سریال انیمیشن «سوث پارک» (South Park) با ۲۱۰ میلیون دلار، «پل سایمن» با ۲۰۰ میلیون دلار، «تایلر پری» با ۱۶۵ میلیون دلار، «رایان تدر» با ۱۶۰ میلیون دلار و «باب دیلن» با ۱۳۰ میلیون دلار در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفته‌اند.